Uutiset och ett glas rött

Har tillsammans med min ärade vän och kollega, Lasse Mourinho, denna afton varit i bowlinghallen för att se till att bibehålla min fina form från den andra deltävlingen som gick av stapeln förra torsdagen med resultatet att jag vann efter att ha spelat som en gud.
Även idag fanns tryggheten i mitt spel och jag gjorde tre riktigt bra rundor, 160,155, och 135 och en mindre bra 113. Jag känner att jag nu har ett så kallat grundspel att falla tillbaka på och räds därför inte sata...eeh Lasse Franzéns påtryckningar. Vill dock inte säga mer då jag vet att jag har en tendens till att inte alltid spela så värst jämnt.

Har varit på kvartalsinformation på jobbet idag och det var väl kanske inte så muntert. 70 man ska bort till följd av den senaste tidens ekonomiska läge i världen sades det. Det kommer att bli visstidarna som ryker först verkar det som och sedan vet jag inte hur dom har tänkt. Antagligen erbjuds de äldsta förtidspension.
Det berättades om hur alla drog sitt strå till stacken och hövdingen själv ville inte vara sämre och berättade om hur han i dessa kärva ekonomiska tider vägrade deltaga på möten som inte gav någonting. Då ställdes tidernas bästa fråga från någon i publiken som jag dessvärre inte såg vem det var:
- Menar du att du lägger tid och pengar på möten som inte ger något i bra tider då?löd frågan och jag tyckte att det var fantastiskt bra sagt.
För om det är så, att vi lägger tid och pengar på massa skit som inte ger något så är vi riktigt illa ute vill jag lova...
Detta skrämmer mig.
Jag återkommer med ett längre inlägg om detta ämne lite längre fram.

På lördag kommer det att komma ett styck damlag till 49:an för att värma upp inför årets viktigaste drabbning. EIS-festen. Vi kommer värma upp med att se Djurgården-Kalmar och på den punkten viker jag inte en tum. Fotboll och öl är en vinnande kombination. Så är det, så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Aktuellt och öl ger inte samma känsla, inte heller Landet Runt och en whiskypinne eller Uutiset och ett glas rött. Men en fotbollsmatch på lördagseftermiddagen och en kall bärs är en närmast oslagbar kombination.

Johanna och jag har varit och hälsat på lille Max Fagerström en liten stund i kväll. Han är ordentligt lång och söt som en påse marknadskarameller. Han ska snart döpas och vi blev bjudna till dopet och kommer att delta med stolthet!

Det var för övrigt fler kännigar som bowlade när vi var där, Pettan, Dennis, Nylander och David fast dom fick använda vallarna. Dom skyllde på Hjalmar...

Sportbladet skriver om Zlatans tunga höst... 14 matcher på 60 dagar är förvisso mycket, men jag vet inte om jag anser det vara så vansinnigt tufft. Zlatan och övriga på den nivån har nog fysik för att spela match varannan dag. Som man gör i NHL. Men så är jag ju en "hockeyidiot" också, så jag kanske inte ska göra den jämförelsen. Men hellre hockeyidiot än vanlig idiot...

Har inte mer att förtälla denna afton så därför ber jag att få önska er alla en  god natts sömn och en bra dag i morgon!

/~~/






Kommentarer
Postat av: Pettan

vill bara göra klart att Nylander o jag använde inte vallarna!!!

2008-10-24 @ 06:38:56
Postat av: Ante

Pettan: Nej, det är sant. Dennis och David var de som använde dom.

2008-10-24 @ 14:23:57
URL: http://www.yzerman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0