Avskedsfest

Ska väl inte sticka under stol med att det finns tendenser till en så kallad bakfylla i mig idag. Det hänger antagligen ihop med att det igår var ett hejdundrande kalas på Harry´s i Kalmar när Viktor Elm hade en avskedfest eftersom han försvinner till Holland om någon vecka.

Redan klockan halv tre bar det av mot Kalmar för mig, brorsan, Johanna och Dennis eftersom vi hade planerat att käka lite buffé på Zorbas för att på så vis ha en rejäl och bastant grund att stå på inför kvällens kommande prövningar. Jag gillar buffén på Zorbas. Enkelt och gott och inte minst viktigt ur en smålännings perspektiv, billigt och prisvärt. Efter denna grund så stövlade vi bort till Krögers för att knäcka varsin bärs innan Viktors lägenhet skulle tas i besittning. Öl på puben är av någon outgrundlig anledning ungefär fyra gånger godare än en vanlig burköl även om märket är det samma och jag kan inte fatta varför. I vilket fall som helst så fick vi öl så det räckte och blev över då den stackars servitrisen olyckligtvis tappade en styck Zlatopramen över vårt bord och dessvärre fick brorsans skrev känna på smaken av tjeckiskt kvalitetsöl. Nu är inte någon av oss av det argare slaget utan detta löste sig på bästa sätt och alla var nöjda och glada när vi någon timme senare traskade bort mot mellanbroder Elms lägenhet där ytterligare några enstaka öl skulle sänkas under kvällen bland annat till tonerna av spelet Rock Star som kan vara den största uppfinningen sedan Ballerina-kexet.

Jag blev tidigt tilldelad en gitarr och Evestål fick den andra. Brorsan blev batterist och Henke Space fick mikrofonen och visade att han kunde behandla den på samma ypperliga vis som han gjorde på tiden i högstadiet, då i det omåttligt populära Virus som mest spelade covers på AC/DC eftersom gitarristen Linus Hägerbrandt på den tiden var ett av världens största fan till den gruppen.
Vi lirade Rock Star som gudar ett tag men beslöt oss senare för att lägga ner musikkarriären. Vid denna tidpunkt var lägenheten ganska ordentligt fylld och jag fick stifta bekantskap med den i bloggvärlden välkände SIBA-Linus. Mycket trevlig prick för övrigt, annars innehöll förfesten mest folk från Emmaboda med omnejd.

Ett par timmar senare tågade vi ner mot Harry´s där festen fortsatte i samma tempo som den hade börjat med öl i stora mängder och mängder av oerhört intressanta diskussioner med bland andra en av mina stora förebilder, Henrik Rydström som jag måste säga var en väldigt, väldigt trevlig person. Om han tyckte att en styck onykter Andreas Johansson var detsamma låter jag vara osagt då jag kan tänka mig att jag kan vara lätt irriterande efter ett gäng bärs i kroppen. Jag kan förvisso vara irriterande även utan öl, men det vet inte Rydström...
Fick för några minuter sedan ett MMS av Julia Ekfeldt med en bild av Kalmars nummer 8 och Johansfors dito och där verkar stämningen vara på topp i alla fall!

Det skulle bowlas också men jag lät bli det eftersom jag antagligen inte hade träffat vatten från en båt.

Viktor själv mös runt och bara verkade må bra och har nu en väldigt lyckad avskedsfest med sig minnespackningen till Holland. Sånt kan vara bra att ha med sig i bakhuvudet om det skulle dyka upp hemlängtan där nere.
Så om du läser detta Viktor vill jag tacka för en jättetrevlig kväll och önska dig all lycka i Holland! Jag är helt och fullt övertygad om att du kommer att fixa det briljant. Tack ska du ha.


Eveståls flickvän Hilda Moline hamande i tuffast tänkbara bowlinggäng. Hilda själv förstås,Patrik "Bagarn" Rosengren, Marcus Lindberg och Henrik Rydström. Hur det gick för henne vet jag inte men jag tror hon höll jämna steg med det järngänget.

I dag har jag således fått lida för att jag knäckte någon öl för mycket och det här därför blivit ryggläge i soffan med ögonen på någon halvtaskig film om Amish-folket vilket säkerligen kan vara intressant vissa dagar, denna söndag passade det utmärkt att vila ögonen till och sova bort betongkepsen.

Antar att eftermiddagen kommer att fortlöpa i det inslagna mönstret med tillägget att det kommer att lagas tacos någon gång under dagen och senare under kvällen kommer Henke och Sofie att dyka upp på en liten kvällsfika.

Nu får det vara bra för denna gång!

/~~/

Kommentarer
Postat av: Linus Hägerbrand

Skönt att höra att Henriks röst håller fortfarande. Och AC/DC är fortfarande världens bästa band. Ses på konserten i februari.

2008-11-23 @ 17:57:11
Postat av: Ante

Linus Hägerbrand: Tjenare Linkan,det var längesen!Självklart syns vi på konserten i februari.

2008-11-23 @ 19:02:50
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jonas (Lkpg)

Måste ju dock lägga till kvällens kommentar fälld av "Muren himself" angående Larry Pilut i TAIF! Jag själv ställde helt enkelt frågan; "lirar han fortfarande? för han måste ju snart vara 100 år!" Ante svarar då direkt i klockren stil: "Näe, han är död!" varav tre förvirrade killar står och stirrar blint på Ante tills han kläcker; "näe jag skojar fattar ni väl.." Sen var det tårar och garv ett bra tag! Tack för den Ante!! Minns du den själv?

2008-11-24 @ 12:06:09
Postat av: Tallen

Pilut är väl livs levande ass. tränare i TAIF nu...

2008-11-24 @ 12:41:14
Postat av: Ante

Tallen: Stämmer bra det.

2008-11-24 @ 16:10:17
URL: http://yzerman.se
Postat av: AK

Att ena antyda att Pilut är död är en ärekränkning utan dess like.

2008-11-24 @ 17:52:59
Postat av: Ante

AK:Ja, jag får nog skylla det på alkoholen. Men precis som Jonas säger så lät det kul då. Om Larry Pilut mot all förmodan skulle läsa detta så ber jag om ursäkt för det plumpa skämtet.

2008-11-24 @ 18:58:48
URL: http://yzerman.se
Postat av: Jonas (Lkpg)

Exakt, det handlar inte om något sådant. Pilut är en hjälte i alla som har eller någon gång haft TAIF i hjärtat så det var ett tacksamt och oseriöst skämt. Ville inte hänga ut varken dig Ante eller Pilut själv genom mitt inlägg. Bara minnas glada stunder i goda vänners närvaro!

2008-11-25 @ 00:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0