Johansfors- Nöbbele

Så kom den då äntligen! Säsongens första trepoängare bärgades i afton nere på IP men det satt hårt åt, herrejävlar vad det satt hårt åt.
Eftersom Patrik Adolfsson ville ta vårt lagfoto med oss iförda det sprillans nya matchstället som för övrigt var identiskt med det gamla, så samlades vi extra tidigt för att ha gott om tid med vårt modellande. Resultatet av den fotosessionen lär väl dyka upp på hemsidan inom kort antar jag.
Efter en grundlig uppvärmning beslutade vi oss för att gå ut och ge järnet vilket vi också gjorde i ganska exakt 47 sekunder sedan var det roliga slut.
Vi startade kampen på följande vis:

MV: Axel Karlsson
YB: Henrik Nordström, Oscar Ahlström
MB: Niklas Johansson, Robin Franksson
YM: Dennis Randewall, Peter Andersson (C)
IM: Henrik Svensson, Andreas Johansson
ANF: Adam Wellrup, Andreas Klevtun
AVB: Stefan Persson (in 46), Magnus Lundegårdh (in 80)

Som sagt så började matchen alldeles utmärkt för oss, det första som händer är att vi får en hörna som Pettan slår mot främre stolpen där deras back totalmissar bollen och det ger...mig chansen att enkelt raka in bollen vilket jag också gjorde så 1-0 till oss direkt och en bättre start kunde vi knappast ha fått. Detta var dock det enda bra Johansfors IF presterade under matchens första 45 minuter direkt efter att Nöbbele gjort avspark efter vårt ledningsmål så kvitterar man oerhört billigt och oerhört tungt för oss. Vi står hela mittfältet och tittar när deras mittfältare traskar rakt igenom och seda gör vårt försvar precis samma sak så Nöbbelespelaren lyckas tillslut tråckla in bolljävlen i målet och efter det så springer vi runt och hoppas på att någon ska ta tag i det utan att helst behöva medverka själv. Nöbbele skapar mängder av hyperfarliga chanser och skulle definitivt ha satt någon men dessbättre gjorde dom inte det och vi gick till halvtidsvila med ett oavgjort resultat efter att vi ryckt upp oss något i slutet av inledningsakten.

I omklädningsrummet i paus så var det upprört och alla visste vad som var fel och alla var överens om vad som skulle göras...

...och ta mej fan, det som sades i paus hände. Redan efter ett par minuter ger Peter Andersson oss ledningen efter ett praktskott helt otagbart nere vid målvaktens vänstra stolpe. Och nu är det annat ljud iskälla. Vi vinne rallt i luften,alla andrabollar och varenda närkamp.Alla vill ha bollen och vi rullar jättefint och vi når klimax när Klevtun kaster ett inkast på mig efter ungefär 20 minuter, jag väggar med Lillen precis vid straffområdeslinjen tar ett nytt väggspel med Pettan och kommer runt på ett så kallat överlapp på vår vänsterkant och slår ett inlägg som Klevtun nicker ner till Wellrup som behärkat sätter dit bollen i mål. Snyggt,skönt och kanske viktigast av allt. rättvist!
Men efter detta går vi ner i en svacka som bjuder in kronobergarna i matchen på nytt och deras lagkapten och bäste spelare på ett ganska underligt sätt tillåts göra 3-2 med dryga kvarten kvar att spela. Efter detta så blir det mest en kamp mot klockan som vi vinner eftersom vi kämpar hårdast, så pass hårt faktiskt att Lillen fick åka ambulans efter att en Nöbbele-spelare råkat sparka honom i bakhuvudet och ett ordentligt blodvite uppstod, Lillen var ganska groggy och ambulans tillkallades som sagt och den lille mannen har antagligen X antal stygn att vänta.
Efter detta fick även jag utgå med någon minut kvar då jag gick knä mot knä mot en motståndare samtidigt som jag fick kramp i vaden så ja ghade dessvärre inte mycket att välja på. Nu red vi ut stormen och spelade in säsongens första trea på det hela taget välförtjänt men första halvlek lämnar väldigt mycket att önska. Kan vi spela så som vi gjorde i andra hela tiden så kommer det bli tufft att möta oss.
Sammanfattninngsvis
1-0 Andreas Johansson (1: minuten)
1-1 Nöbbele (2)
2-1 Peter Andersson (47)
3-1 Adam Wellrup (65)
3-2 Nöbbeles lagkapten (75)

Inga varningar utdelades till någon forsare vad jag kommer ihåg.

Domaren var en trevlig herre som kanske inte alltid blåste rätt men som var den förste att erkänna när han hade gjort fel. Han och jag hade en oförglömlig diskussion efter en situation, men den tar vi en annan gång. Ett minus dock för att han inte vågade blåsa straff när Nöbbele-backen två meter från domaren slog bort bollen med handen. Han gjorde en godkänd match och ska ha ett stort plus för sin inställning.

Bäst i JIF var:

*** Peter Andersson
**  Adam Wellrup
*   Oscar Ahlström

Nu ser vi fram i mot nästa fredags uppgift när vi ska åka till Alsjöholm och försöka stjäla poäng där. det kan bli en tuff batalj som vem som helst kan vinna.

Sitter och dricker en fredagsbärs samtidigt som jag bloggar och jag måste rekomendera den för er. Zlatopramen är ju min favorit men för en tid sedan när jag var på bolaget noterade jag att det fanns en mörkare variant av det märket så jag beslutade mig för att prova den, Zlatopramen half´n´half heter den och är väl värd ett försök!

I morgon blir det en tur till Fredriksskans för att se Kalmar-Djurgården. Där hoppas jag stenhårt på en vinst för de röda.

/~~/

Kommentarer
Postat av: Lars Franzén

Sköt dom dig i huvudet nu igen?

2008-05-09 @ 22:46:28
Postat av: Ante

Lars Franzén: Mer eller mindre... Vad gör du uppe så här dags förresten? Män i din ålder ska sova vid 21.

2008-05-09 @ 22:50:42
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: HM

Hej!
Med det självförtroende du har efter segern ikväll, så har jag tagit, för dig ett positivt beslut att inte vara med på söndag.Kramp för mig betyder dåligt tränad, något jag aldrig fått.Det med lillen låter inget vidare du får hälsa han att krya på sig det var inga vitala delar:)

2008-05-09 @ 23:24:40
Postat av: Anonym

Hej sonen !
Efter att studerat JIF:s match idag vill jag göra följande analys....
1. Typisk bänkseger ....Grattis Kent F !!...
2. Ni är otränade... Efter 88 min låg 3 JIF spelare med olika typer av kramp ( lillen EJ inräknad ) Jag själv brukade spela 2 !! ....matcher efter varandra ...utan bäde skada,skoskav,andfåddhet, eller kramp.
Förresten
vad är kramp ?? Vill påminna er om att en match vara i MINST 90 min !!
3. Ni har bromsolja i matchuret...
4. Dock.... Ni vann välfötjänt !!
5. Vi ses imorrn .. Har åxå inhandlat ett antal Zlatopramen.
6. Hoppas att allt gick väl med lillen.
7. Grattis åxå till konstuktionen 3:e målet...hade inte kunna gjort detta bättre själv.

" genbanken "

2008-05-09 @ 23:24:52
Postat av: Ante

HM: Jag ska tyvärr inte heller delta på söndag. Det med Lillen såg otäckt ut men jag hoppas att ambulanspersonalen inte tog beslutet att amputera hans huvud.

2008-05-09 @ 23:31:58
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Ante

Farsan:
1.Håller med. Kent var precis som vanligt tongivande
2.Jag skyller krampkänningarna på den totala urladdningen vi gjorde. När du spelade var inte kramp uppfunnet.
3.Korrekt, vi har satt Frallan på det.
4.Också korrekt
5.Även det helt korrekt!
6.Det hoppas jag också, han verkade lite groggy när han åkte iväg.
7.Det hade du definitivt inte...!'
Syns i morgon

2008-05-09 @ 23:35:16
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Lasse Frisk

Härligt blogghuvudet även vi vann igår.Det ser bra ut för line 102.Ante= El Grande Fjollo.

2008-05-10 @ 08:51:17
Postat av: Ante

Lasse Frisk: Ja jag såg att ni också vann! Grattis till det. Vi syns på VikingLine på måndag.

2008-05-10 @ 09:40:46
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0