El Calufso Grande

Helg igen! Jag tog en rövare och gick in och frågade chefen om ledigt i morgon och det gick vägen. Sånt gillar vi. Jag kommer att spendera dagen med så pass fysiska uppgifter som tre timmar Stanley Cup-hockey på morgonen som jag har spelat in från inatt och efter det kommer jag att ägna en stor del av dagen på balkongen med en styck korsordstidning och även någon form av dryck, dessvärre inte alkoholhaltig eftersom vi har match i morgon kväll mot Nöbbele.
Det Nöbbele-lag som gästar oss kan för övrigt samåka med sitt damlag eftersom dom samma tid möter Vissefjärda på Widavallen.

Lasse Franzén har så äntligen fått hem sin hundvalp, Zelda. Franzen (eller El Calufso Grande som han antagligen hade kallats för i Spanien) har överraskat oss alla idag på VikingLine med sin modersinstinkt för denna hundvalp som antagligen inte kunde ha fått ett bättre ställe att bo på. Franzén har likt en nykär tonåring studsat till varje gång telefonen ringt på banan idag i hopp om att det var hans utomordentligt trevliga fru Astrid med nyheter om valpen,men dessvärre så går 99.9923968% av samtalen till Lasse Frisk ( El Pucko Gigante på tidigare nämda språk) och inte till den nyblivne hundägaren så nyheterna har uteblivit vilket till stor del antagligen också beror på att Franzen blir lätt irriterad när hans nära och kära ringer till honom på jobbet vilket följdaktningsvis innebär att dom inte ringer.
För övrigt hade Franzén tre olika pålägg på mackan häromdagen vilket tyder på att en kvinnlig hand har varit hjälpsam... Sådant passerar inte obemärkt här på bloggen. Själv satt jag med två äckliga jävla mackor med en skiva mager prästost på varje försökte tänke på kebabpizza mellan varje tugga men så är det väl i livet antar jag...skillnader. Jag brukar dessbättre få prima fina mackor från Emmagården när jag så behagar så jag ska verkligen inte klaga.

Ni kanska tycker att jag gått hårt åt Lasse idag. Det är ett medvetet val nämligen. Jag fick idag, totalt jävla oprovocerat, mig ett utlägg om hur  dålig (jag spelar förvisso i division 6 så ett visst mått av sanning finns det nog är jag rädd, men bara det att det kommer från honom...)jag är på fotboll och att jag borde ha haft vett att sluta och då kontrade jag med att lova att hänga ut honom här. Men nu är jag klar med det. Så lycka till med hunden Franzén.

I morgon så är det som sagt match. Kent "Frallan"Fransson kikade förbi idag när jag stod och packade maskiner för glatta livet och Kent såg positivt på morgondagens uppgift och hoppas precis som jag på tre pinnar.
På söndag spelar B-laget hemma mot Lindås/Långasjö och jag vet inte ännu om jag ska vara med men ska jag det, ja då hoppas jag av hela mitt hjärta att Henrik Medin finns i motståndarnas laguppställing...

Detroit- Dallas inatt. Frågan är om det någonsin varit så många svenska i samma slutspelsserie. Jag tänker inte missa den kampen. Kan även bli som så att jag slänger ett öga på kvällens kamp i VM mellan Sverige och Danmark. Sverige har väl inte direkt övertygat så här långt men mot Danmark ska kronorna vinna, så är det bara.

Vad hände i Göteborg i går? Kalmar ledde med 2-0 när jag gick in i duschen igår efter träningen och när jag kom ut så ledde IFK med 3-2. Det var inte bra. Inte bra alls. Men vi hoppas på ny tag på lördag mot Djurgården. Då finns undertecknad på plats på sektion F som vanligt.

Nä, nu ska jag gå ut och sätta mig i solen, tända upp grillen och knäcka en folköl.
/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0