Redo

Stieg Larsson kan skriva vill jag lova. Lyssnade idag på jobbet färdigt på "Flickan som lekte med elden"  och måste säga att det är antagligen den mest spännande bok jag någonsin läst/lyssnat på. Jag tyckte den var strået vassare än " Män som hatar kvinnor" som för all del inte alls var dålig, tvärtom. Det återstår att se huruvida den sista boken i trilogin "Luftslottet somm sprängdes" håller samma klass. Jag började lyssna så smått på den i dag.
Lisbeth Salander hade med all säkerhet fått sommarjobb på WWW:s data-avdelning om hon hade sökt. Eller om hon hade funnits.

Mixerverkstadsderbyt mellan coach Frisk för Vissefjärdas och coach Windén för Trions damer slutade med en seger för Vissefjärda. 2-1 skrevs slutresultatet till och det har varit, om inte det största samtalsämnet idag på jobbet, så ialla fall det näst största...

Vi hade planerat in att vinna drömvinsten på Lotto i helgen. Nu blev det inte riktigt så. Däremot van jag mäktiga 130 kronor på ett halvfegt spelat spel på Lången som gick in. Jag blev inte ekonomiskt oberoende på kuppen men 130 kronor är ändå 130 kronor. Det farliga är dock att så länge man, som jag, har ett spelkonto på nätet så blir det ytterst sällan av att man tar ut de pengar man faktiskt lite då och då vinner. Det blir istället som så att man låter som vara kvar i hopp om att man ska vinna lite större vinster en annan gång vilket i mitt fall in i helvete sällan inträffar. Men skam den som ger sig. 
I vilket fall som helst har vi redan vunnit drömvinsten. Fast på ett helt annat lotteri. Fast priset har inte kommit än men vad det än blir så kommer det att bli fantastiskt...

På tal om drömmar så blev min dröm om Nanne Bergstrand fruktansvärt sågad i Markku Ahonens blogg. Jag drömde ju härom natten att jag blev utsedd till "regionens bästa spelare" av Nanne himself vilket på intet sätt skulle vara något konstigt då Nanne ser saker hos en fotbollsspelare som inte alla andra ser. Han kan mycket väl ha sett mitt graciösa löpsteg, min "Sotomayor-liknande" spänst, mitt begåvade passningspel eller kanske rent av mina sniper-egenskaper framför mål? Jag vet inte men jag är heller inte rätt man att gå emot den allsmäktige Nanne B. Trots att en del "folk" uppfattade min dröm som bisarr,äcklig och chockerande så tror jag att det var en sanndröm! Jag hoppas att jag drömmer om Lagerbäck nästa gång...

image51
Hör av dig Nanne, du ser på mössan att jag är redo...
Foto: Patrik Adolfsson



Sportbladet hade idag helt otippat fyra sidor om NY Rangers bråkstake Sean Avery. Väldigt intressant läsning. De flesta svenska NHL-spelarna hade röstat om vem som dom anser vara NHL:s fulaste spelare och Avery vann den omröstningen. Det är sällan en sådan typ av spelare blir så oerhört viktig för ett lag som Avery är för Rangers vilket fascinerar mig en del.För er som gillar NHL så kan jag rekommendera er till att läsa artikeln.

Nu får det vara bra för idag...
/~~/




Kommentarer
Postat av: HM

Min träningsvärk i hela kroppen sätter stopp för idrottsaktivitet denna vecka. Annars ber jag att få gratulera som alla andra! Och jag är imponerad av att du orkade komma upp i tid för att kolla på denna årliga kraftmätning som du borde prova på själv någon gång, helst nästa år?

2008-03-03 @ 21:30:13
Postat av: AK

Ante: Trodde det stora samtalsämnet denna vecka skulle vara vad som händer på fredag kväll...:-)

Att en damlagstränare kommer fram och säger Grattis i ett sådant skede kan ju vara lite svårtolkat...
Kanske ser det som ett bekvämt sätt att slippa peta nån...
Nej, är bara elak o skojar som du säkert förstår.
Om man sen ska säga grattis redan nu lr när produktionsarbetet är avslutat för alla invlandade parter vet jag inte säkert, men skitsamma.
Så:
Grattis i alla fall till er båda 2!!! :-)

2008-03-04 @ 18:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0