Blockflöjt

Så vann dom då äntligen det där efterlängtade guldet spanjorerna. Det var inte bara på tiden utan det var också helt rättvist. Turneringens bästa lag vann, precis som det ska vara.
Jag måste säga att jag tyckte EM-finalen var en av turneringens absolut bästa matcher. Trots allvaret bjöd bägge lagen upp och skapade otaliga chanser. Därför kan jag tycka så här i efterhand att det var lite konstigt att Fernando Torres blev den enda målskytten i går kväll. Men å andra sidan, var det någon jag unnade att få avgöra matchen så var det just "El Nino".  Nu är fotbollsfesten i Österrike/Schweiz över för denna gången och nästa anhalt är VM i Sydafrika om två år.

Jag har sett på diverse bloggar att det plockas ut All-Star-Team från turneringen och jag vill inte vara sämre jag.
Så här ser mitt ut.( 4-4-2)
Akinfeev- Zhirkov,Puyol, Mathijsen, Sergio Ramos- Podolski, Arshavin (han får spela mittfältare här),Senna, Ronaldo- Pavlyuchenko,Torres

Som sagt, nu är EM slut och det gäller att hitta fotbollsgodbitarna i vardagen i gen. I kväll räknar jag till exempel med högkvalitativ underhållnig på Widavallen när min ärade jobbarkompis Lasse Frisks Vissefjärdadamer tar emot EIS C-damer med Jojje i truppen. Dock får hon inte möta sin gamla radarpartner Sanna Johansson som till Frisks stora förtret tvingats lämna återbud på grund av sjukdom. Jag tror på en mycket jämn tillställning som slutar 2-2.

Vill man söka sig lite högre upp i divisionerna så startar Allsvenskan i morgon igen. Kalmar får dock vänta tills onsdag innan man på Strömvallen i Gävle ska spela "höstpremiär". Efter fina 6-1 mot Degerfors i helgen misstänker jag att självförtroendet är på topp och tror att det finns goda möjligheter att lämna Gästrikland med tre färska pinnar, något som kommer att behövas om KFF ska bibehålla sin nuvarande position i täten. Elfsborg är bara tre poäng efter.

Sviterna från helgen kalas har suttit i även i dag.

Kan inte hjälpa det men jag blir alltid så sjukt imponerad av folk som behärskar sina instrument på detta vis... Marsch d´militaire! Det är annat än när man som 8-åring i slutet av 80-talet satt på synthkurs i Folkets Hus källare och försökte lära sig "Kalle Johansson" och "Spanien" som om man spelade den baklänges helt sonika bytte namn till "Köp varm korv"  med pianovirtuosen Torgny Berntsson som maestro. Jag var aldrig någon stjärna på det området (inte det området heller, dock minns jag att Peter Falk hade talang som få...) och slutade ganska snart med mitt synthspelande. Jag vet inte om det finns någon annan i hela världen mer än jag som minns denna här låten. Jag tyckte dom grabbarna var megatuffa och ville mer än gärna kunna lira som dom men som sagt så räckte inte talangen till utan jag fick precis som alla andra barn då hålla mig till de obligatoriska blockflöjtsuppvisningarna i Lindås Folkets Hus inför måttligt roade föräldrar för att få min del av musikalisk uppmärksamhet. Tvingas dagens skolbarn fortfarande till blockflöjtstortyren?  

Nu ska jag göra mig redo att åka till Vissefjärda. Det lär vara mycket folk där i kväll har Frisk lovat och samtidigt rekomenderat mig till att vara där i god tid för att på så sätt få en bra plats. Jag tar dina ord på största allvar och beger mig i väg redan nu.

Kommentarer
Postat av: Criz

jag vet inte om du har detta programet ante, men du som är en rackare på att hitta youtube-pärlor skulle nog uppskatta det. du kan göra om youtube-klipp till mp3-låtar som du kan ha i mp3-spelaren sen.



http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/free-youtube-to-mp3-converter.htm



Ha det!

2008-07-01 @ 02:00:39
Postat av: AK

Hej Ante!

Får till min stora förvåning passa på att gratulera dig till er stora triumf i lördags...:-)

16 av 20 rätt ät inte illa...

2008-07-01 @ 14:29:33
Postat av: Ante

Criz: Tack ska du ha för den länken! Youtube är fantastiskt!

2008-07-01 @ 19:03:21
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

AK: Jag är lika förvånad som du!Vi var förvisso dopade...

2008-07-01 @ 19:04:38
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ante: Ja, men det var ju alla de andra lagen också...:-)

2008-07-01 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0