Sagan om ringen

Jag har opererats. En väldigt svår och oviss operation har genomförts på min lekamen och det var med nöd och näppe jag överlevde det hela.

Som alla som känner mig vet, eller  känner och känner...det räcker nog kanske med att man läser denna blogg, eller egentligen räcker det nog om man bor i Emmaboda kommun,eeh ...faktum är nog att alla som bor i södra Sverige har hört mig gnälla sedan i november om min fruktansvärda fingerskada som kom till på grund av pisskvalitet i ett bits till en skruvdragare jag använde på jobbet denna måndagsmorgon. Bitsen snurrade med ungefär samma hastighet som ett borr i en borrmaskin gör men dessvärre gick den jävlen av på mitten och blev sylvass på brottytorna och fortfarande roterande i samma hastighet träffades insidan av mitt vänstra pekfinger vilket i sin tur ledde till att det inte blev så mycket kvar av det som en gång var min näst bästa pekfinger-insida.
Detta innebar att jag i ilfart fick föras till vårdcentralen i Emmaboda där jag syddes ihop.

Detta sår läkte dock aldrig riktigt bra och jag for fram och tillbaka till vårdcentralen och blev enormt tight med den inrättningens fantastiskt trevliga och hjälpsamma sköterskor som jag verkligen INTE har något ont att säga om. Däremot är jag oerhört besviken på läkaren där som inte kunde ge mig en remiss till Kalmar förrän efter sju månader och säkert tio infektioner i fingret.

Efter en miljon turer och infektioner fram och tillbaka till nämnda vårdcentral då min läkare hänvisat till att en expert från Kalmar skulle dyka upp (vilket han också gjorde...i maj) fick jag då äntligen en remiss till Kalmars röntgenavdelning och på samma dag även ortopedavdelningen  för att få prata med en läkare där om eventuellt främmande föremål i min kropp.
Väl i Kalmar var processen ganska simpel. Röntgen, läkare,diagnos: kronisk inflammation, lokalbedövning,skalpell,tång, hårdjärnsbits-splitter och sen hemdags.
Precis den kedjan som jag borde ha gått igenom redan i december. Nu blev det inte så, så jag hoppas att jag slipper fler otrevliga överraskningar i detta ämnet nu.
Det var för övrigt ingen liten bit som hade gömt sig där inne vilket gör hela historien ännu mer bisarr...


Min förlovningsring med den del av bitsen som har bott i mitt finger sedan i november



I går blev Tyskland som första lag klara för final i EM vilket satt hårt inne då turkarna var minst lika bra som germanerna. Jag har tippat Tyskland som vinnare (vinst för dom ger mig 460 kronor) men ändå satt jag i går och hoppades på Turkiet eftersom jag av någon anledning nästan alltid håller på "underdogen". Det är alltid kul när lag som inte är "stornationer" inom någon sport lyckas.

EIS slog serieledaren Målilla i går med 3-0 efter att Evestål satt två och Mattias "Spärren" Johansson satt ett. Jag är lite imponerad och hoppas att er form håller i sig. Jag hade tyckt att det varit skoj med ett kommunlag i trean nästa år. Kämpa på!

I kväll räknar jag med att få avnjuta två kvalitetsmatcher, först ut är EIS C- Nöbbele. I EIS C gör min största idol, Jojje, blott sin andra match efter en längre tids frånvaro och eftersom jag har hört på ryktesvägen att hon är aktuell för spel i andra halvlek så kommer jag givetvis vara på plats då som den goda pojkvän jag är. I den lika betydelsefulla EM-semin håller jag stenhårt på ryssarna. Jag har sagt det förr och säger det igen. Ryssland har vunnit både hockey-VM och schlagerfestivalen i år. Det skulle inte förvåna mig om dom tar hem fotbollen med. Jag hade gillat det.

Arshavin och jag hade antagligen fungerat utmärkt ihop på Johansfors mittfält. Han springer och behandlar bollen och jag...ja jag gör det också fast inte lika snabbt och inte lika mycket och kanske inte heller fullt så bra, men annars har vi tydliga likheter i vårt spel på planen.
 Vi har till exempel nästan samma tröjnummer, jag har 8 och han har 10, det är bara två nummer i från.

Jag visste inte att Bamse och hans vänner engagerade sig så starkt i projektet att skapa en rökfri restaurang- och pubmiljö vilket för övrigt måste vara det bästa förslaget sedan skivat bröd uppfanns.Man körde inte så hårt efter den regeln i varken Österrike eller Liechtenstein vill jag lova och det gör att man uppskattar en rökfri restaurangmiljö väldigt mycket här i Sverige.

I morgon kväll spelar Johansfors vårsäsongens sista match, man spelar givetvis samma lag som spelade i den numera klassika 10-1 segern mot Bosnien.
Jag kommer att följa matchen från sidan och därifrån plocka ut matchens tre bästa JIF:are
Så här ser ställningen ut nu:

12 poäng, Adam Wellrup & Peter Andersson.
8 poäng, Oscar Ahlström
7 poäng, Hampus Eriksson
3 poäng, Axel Karlsson & Anton Gustavsson
2 poäng, Marcus Joelsson,Henrik Nordström & Henrik Svensson
1 poäng, Dennis Randewall & Robin Franksson


I morgon kväll eller på lördag morgon återkommer jag med uppdaterad liga och ett referat ifrån matchen.

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

...och nu har Jojje redan börjat jaga dig i skytteligan...:-)

2008-06-27 @ 00:24:42
Postat av: Ante

AK: Ja jag känner flåset i nacken. Jag har dock medvetet hållt igen min egen målfabrikation för att i stället släppa fram mindre vana målskyttar i laget såsom Peter Andersson etc.

2008-06-27 @ 12:30:05
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0