KFF och Qviding

Vilken osannolik match deyt blev på Fredriksskans i går. Där kan man snacka om en match med två ansikten. Kalmar visade upp ett underhållande och effektivt spel i första halvlek som genererade i tre mål och en bergsäker 3-0-ledning i paus. Men sedan hände något. I andra halvlek blev matchbilden helt tvärtom och det var Malmö som tryckte på och reducerade ganska omgående på en straff efter att Patrik Rosengren fått bollen på handen. När MFF en liten stund senare reducerade ytterligare en gång trodde jag faktiskt att matchen skulle sluta oavgjort. Nu gjorde den inte det och det ska nog Kalmar tacka Petter Wastå för. En fantastisk räddning i matchens slutskede gjorde att man fick med sig alla tre poängen från denna match...

...som också var Cesar Santins sista för Kalmar FF. I alla fall för den här gången. Brassen gjorde 1-0 på straff efter en kvart och i och med celebrationen av det målet visade han upp en text som han skrivit på sin undertröja som löd "I Love All Of You". När Cesar sedan blev utbytt efter ungefär en kvart av andra så visste jublet inga gränser. Stående ovationer över hela Fredriksskans och till och med så var det som så att några utav Malmös supportrar applåderade Cesar, antagligen mest för att dom är glada att slippa honom på söndag då ju serien vänder och KFF åker till Malmö, men ändå.

Patrik Ingelsten är ett fenomen i sig tycker jag. På något ofattbart sätt befinner han sig nästan alltid på precis rätt ställe och får allt som oftast en tå eller en panna på bollen som lika ofta letar sig in i nätmaskorna.Två nya mål i går och vägen mot skytteligasegern ligger öppen. Och vinner man skytteligan i Allsvenskan brukar vägen ut till Europa vara stakad.

Såg presskonferensen på Kalmar FF:s webbTV efter matchen och fick se en otroligt frustrerad Nanne Bergstrand. Mest förbannad var han för att gräsplanen var långhårig och att Fredriksskans inte är tjänlig som allsvensk arena. Jag trodde inte han var så bitter över detta faktum, men det var han visst. Jag gillar Nanne. Han är sig själv i alla lägen verkar det som.

Jag är också en av mycket få människor utanför Göteborg som öppet titulerar sig som Qviding-supporter. Efter gårdagens 5-0-seger hemma mot Landskrona så är QFIF uppe på någorlunda säker mark. Hade det varit lite svalare hade jag idag hedrat de vinröda genom att gå iklädd min Qviding-luvtröja som jag fick av min käre kusin Kristoffer härom julen, men det är lite för varmt för tjocka tröjor idag.

Annars har det egentligen inte hänt så värst mycket i dag. Har varit och fikat på Emmagården och handlat lite på ICA men nu sitter jag här igen. Dagens löparrunda blir inte av förrän i kväll då jag ska försöka få med Peter ut och se vad han går för. Men han jobbar just nu så det får vänt till framåt kvällningen...

...men inte för länge för i kväll är det DN-galan. Sällan har väl den galan haft SÅ många världsatleter som i år. Jag undrar jag om vi inte får se ett världsrekord på 100 meter vid 20.45 i kväll. Jag undrar jag... Usain Bolt mot Afasa Powell på Stockholm Stadions erkännt snabba banor i förhoppningsvis perfekta förhållanden. Jag undrar jag...

Jag kanske återkommer med ytterligare ett inlägg under dagen
/~~/


Kommentarer
Postat av: Criz

Qviding, Yzerman, Lecavalier...



hmm.. det ar nastan sa att man kan tro att du valjer idoler och favoritlag efter namnen Ante.. det ar inte manga "Andersson" eller "Smith" som man hor dig avguda :)

2008-07-22 @ 19:08:14
Postat av: Ante

Criz: Det måste ligga rätt i munnen!

2008-07-23 @ 09:23:22
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0