Camping

Precis hemkommen efter ett löparpass. Springa är skönt tycker jag, man rensar hjärnan och samtidigt får man behövlig motion. Jag trycker in iPod-lurarna i öronen och lirar gamla goa låtar och sedan är det bara att kuta. Svårare är det inte. Med musikens hjälp så blir det så ohyggligt mycket lättare.
Sprang min runda som går via Krysseboda och förbi det hus som Nicklas Medin och Anna Zobal håller på att bygga därute som antagligen kommer att bli bland de grannaste i kommunen.

I dag har jag annars jobbat ett par timmar på Emmagården med lite diverse. Jag hade inte så mycket annat för mig så jag beslutade mig för att dra mitt strå till stacken och hjälpa sambon Johanna med bland annat att paketera småkakor. Så är ni på Emmagården så bör ni köpa en påse småkakor får dom är både bakade och framför allt packade med kärlek!

Annars har jag en lite tyngre period nu, känner mig lite nere, trots att jag har semester. Jag antar att allt elände som hänt börjar komma i fatt nu. Lite tråkigt faktiskt. Det har varit lite för mycket den sista tiden.

I morgon åker vi till Öland för att stanna ända tills onsdag nästa vecka eventuellt. Det beror väl lite på väder och vind eftersom vi ska bo i tält på Lundegårds camping norr om Köpingsvik. Även Lasse Frisk med familj ska bo där, dock inte i tält utan i husvagn, så jag antar att det blir ett par bärs med honom denna helgen. Kanske till och med stannar till hos Lasse Franzén på Möllstorp på hemvägen. Vi får se hur det blir med det. Jag ringer dig i så fall, Franzén!

Resultaten i Allsvenskan i fotboll gick sannerligen Kalmar FF:s väg i denna omgången. Även Elfsborg tappade poäng igår, dom tappade alla tre faktiskt, mycket överraskande igår kväll hemma mot Gefle efter att ex-elfsborgaren Hasse Berggren gjort mål efter att ha dundrat upp Yannick Bapupas misslyckade skott upp i nättaket.
Nu har KFF fyra poäng och två miljoner plusmål upp på just Elfsborgs IF som ligger på andra plats i tabellen. Kalmar åker till Norrköping på söndag för att försöka hämta hem tre nya friska pinnar. Men trots att IFK ligger sist i tabellen tror jag att det blir urtufft på Idrottsparken på söndag. Har man inte rätt inställning där så lär det inte bli en enda poäng. Har man å andra sidan det, ja då finns det inget lag i Sverige som Kalmar inte kan slå.

I kväll är det grillkväll på Casablanca men som det känns just nu har jag ingen lust alls att gå dit. Jag tror nog jag stannar hemma istället. Är som sagt inte riktigt i form och jag antar att man får sitt av både öl och festande under den kommande ölandsvisiten i helgen. Jag får se lite senare om kraft finnes till en Casa-utflykt. TV-tablån är ju inte heller något som lockar så vem vet, man kanske hamnar där till slut ändå.

Fick ett mycket intressant förslag av Dennis igår. Det involverade volleyboll och David Elm... En kombination jag har hört någonstans innan, vet inte vart dock...

Intet nytt från NHL heller egentligen. Tampa har skrivit kontrakt med två assisterande tränare men det är det nog ytterst få i Sverige som bryr sig om inser jag nu.

Den friske har många önskningar, den sjuke har bara en. Tänk på det!
/~~/





Kommentarer
Postat av: AK

Ante: Du är väl i sjunde himlen nu med Lecavaliers nya livstidskontrakt klart...:-)

2008-07-15 @ 23:47:05
Postat av: Ante

Det är det bästa som har hänt i NHL sedan Lightning vann 2004!

2008-07-17 @ 21:08:45
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0