Nonchalant armföring

Det är fredag, och fredagar är i regel något positivt i 47 av 52 veckor på året. De fem övriga veckorna är semesterveckorna. För varje fredag på semestern påminns man om att ännu en vecka har gått och att det således är en vecka mindre kvar till det är dags för kneg igen.
Jag har förvisso bara tre veckors semester denna sommar av personliga skäl, och nu har två av dom gått så jag har bara nästa vecka kvar och vad som är riktigt tungt är att när jag kommer tillbaka så finns det folk på min avdelning som ännu inte tryckt den magiska koden på stämpelklockan, 0+SEMESTER+UT. Det kan knäcka vem som helst.

Är faktiskt just precis hemkommen från min 6,1 km långa löparrunda som jag med ganska hyfsad regelbundenhet har löpt de senaste veckorna. Något rekord ,29,37 lyder det på i fall någon är intresserad,blev det dock inte denna gång men i morgon ska jag ge den en ny chans. Har satt upp ett mål på att vara under 28 minuter i höst och då gäller det nog att ligga i. Rundan går hemifrån mitt, förbi Medin/Zobals bygge i Krysseboda, tack för trevligt sällskap på Öland förresten!, vidare ner mot Storgatan sedan ett varv runt ER-sjön och sedan hem.

Kalmar FF tog i går ett steg mot de större matcherna i UEFA-cupen när Racing Union besegrades med 3-0 i den luxemburgska huvudstaden med samma namn som nationen, Luxemburg. Abiola Dauda gjorde två och Rasmus Elm det avslutande 3-0 målet på frispark i matchens slutskede. Jag misstänker att Kalmar inte tappar denna 3-0-ledning hemma på Fredriksskans utan massakrerar Racing med minst det dubbla bara för att visa att klassen är så ohyggligt mycket större på KFF än på de bästa lagen i Luxemburg.

Har för övrigt drömt om Nanne Bergstrand igen. Detta är inte bra, inte bra alls. Jag drömmer om Nanne Bergstrand betydligt oftare än vad jag drömmer om vackra kvinnor,snabba bilar eller bara vanliga klassiska mardrömmar... Detta är som sagt inte bra alls.
Mycket underhållande dröm förövrigt.

Jag stod över Casablancas grillkväll igår och de tär jag väldigt glad över i dag faktiskt. Jag pratade med min gode vän Johannes Medin som hade varit där och han sa att det hade varit trevligt vilket jag inte misstror. Det är alltid trevligt på Casa, på något vis är det alltid så. Men varje gång man går dit blir man dålig dagen efter och det är inget jag uppskattar så värst mycket så därför lät jag bli igår.

Läste Elmarnas blogg härom dagen och fick se Rasmus youtube-klipp, och youtubenörd som jag är så fastnade jag för det där en styck idiot har klättrat på en styck stege till en styck minimal avsats 1238422 meter upp i luften. Denna idiot är märkbart nöjd med att stå där och tittar ut över, ja fan vet om han inte såg Ulan Bator därifrån. Inte nog med detta. När jag som värst sitter och ulkar och kallsvettas framför datorn, då vänter sig fanskapet på den minimala plattformen och gör sig beredd att hoppa därifrån ner till en strategiskt placerad pool en jävla massa meter ner. Karljävlen svänger lite nonchalant på armarna, ungefär på det sättet en annan gjorde när man försökte impa på Martina "Bedde" Magnusson med ett snyggt hopp från svikten i simhallen på lågstadiet. Utan större resultat skall tilläggas.
Efter detta slänger han sig ut åt "fel håll" så att säga och börjar göra bakåtvolter som om det vore det mest naturliga i hela världen att göra i den situationen, och efter att han har snurrat färdigt så landar han klockrent på fötterna, i poolen förstås,utan att slå sig det minsta.
Hade det varit jag som gjort det hoppet hade dom först och främst fått söva mig för att få upp mig dit, efter att ha vaknat däruppe så hade jag antagligen svimmat och följdaktningsvis ramlat ner, och sedan hade det väl varit 50/50 om jag träffat poolen eller inte. Antagligen hade jag det inte och då hade det varit slutbloggat.
Se klippet här, men gör det på egen risk.
Lägg märke till den vackert ljusblå plyschklädda kvinnan i publiken som efter Dana Kunzes hopp jublar på ett sätt som inte Bedde gjorde när undertecknad försökte visa sina konster på 80-talet.

Jag måste få skriva ett par rader om Vincent Lecavalier jättekontrakt. Vilken hjälte. Världens i mina ögon bästa hockeyspelare skrev på för 11 nya år med Tampa Bay Lightning. ELVA!! De nya ägarna verkar veta hur man får fansen att må bra och hur viktigt det är med en så kallad "franchise player" som är av Lecavaliers klass. En hörnsten att bygga ett lag runt. Blir han inte utsedd till lagkapten i år så vetefan hur nye tränare Barry Melrose resonerar. Lecavaler var en gång i tiden tiderna yngsta kapten med sina 18 år, men blev senare ifråntagen sitt "C". Nu är det dags att ge honom det tillbaka.
Tampa blir att räkna med i år. För övrigt spelar dom sina två första matcher i Prag, Tjeckien. Är det någon som är sugen på att åka dit så drar vi. Dom möter Henke Lundqvists NY Rangers i två matcher i början av oktober. Även Sverige får sin beskärda del av högklassig NHL-hockey när Daniel Alfredssons Ottawa Senators möter Sidney Crosbys Pittsburgh Penguins i Stockholm, även det i början av oktober.

I kväll kan det bli som så att det blir bio i Emmaboda. Mamma Mia går och man som man så gillar jag förstås musikaler! Anar dock att det inte finns så många biljetter kvar. Man får se. Annars blir det Golden League i soffan i stället men jag har på känn att Johanna föredrar bio. Och föredrar Johanna bio, då föredrar jag också bio. Man är ju Tårt-Kennet ni vet...

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Vänta lite nu....Bara för att FF sålt Santin o bara för att du ska spela beachvolley med bröderna Elm o bara för att du jämt drömmer om Nanne betyder det INTE att det därmed är du som ska ersätta Santin i höst...

Men vilket j-vla radarpar det skulle bli, du o David på topp...;-)

2008-07-18 @ 19:10:48
Postat av: Ante

AK: Jag tror bestämt du slog huvudet på spiken där! Nanne ringer säkert i helgen för att stämma av de sista detaljerna i kontraktet.

2008-07-18 @ 22:16:28
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: AK

Jojodu...är du säker att det var Kenth F o inte du själv som fick GHB o vaknade upp på akuten med huvudvärk...? :-)

2008-07-18 @ 22:45:14
Postat av: Ante

AK: Kan inte säga helt säkert faktiskt. Nu ska jag gå och lägga mig och jag hoppas lite på att Nanne är lite tydligare i natt med vad han vill.Jag tror inte han förstår vilken oerhörd allround-spelare jag faktiskt är!

2008-07-18 @ 23:21:23
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0