Rapport från gruvan

Lunchrast på höstsäsongens första arbetsdag. Det är väl lite med blandade känslor man åter är i arbete. Skönt på ett sätt då jag inte arbetade så värst mycket veckorna innan semestern av personliga själ, och därför är det skönt att på något vis försöka starta om igen med en vanlig klassisk jävla måndagsmorgon.
Mindre skönt är det att veta att ungefär alla man känner just nu i skrivande stund ligger på någon strand någonstans med kyld dryck,gassande sol och alldeles lagom påklädda flickor runt omkring. Det är viss skillnad att montera specialmaskiner med den jävligaste kablen som uppfunnits, men som sagt, ibland kanske det är en måndagsmorgon som behövs för att gå vidare. Jag vet inte ännu.

I kväll kommer det med största sannolikhet bli en löparrunda. Jag tänkte att jag idag skulle testa med att värma upp ordentligt innan och se om det blir någon skillnad. Har även tänkt att gå på hårt första kilometern och försöka ligga runt fyra minuter där för att sedan tillåta mig att ta det lugnare för varje kilometer som går. Ska jag under 26 minuter inom en snar framtid så måste jag försöka hitta på någon vinnande taktik. Målet kommer att vara att innan julafton klara 26-minuter-målet. Jag tror det kommer att bli tufft.

Här på WWW är det mesta annars sig likt. Ganska lungt tycker jag, och det kan väl passa bra så här efter semestern. Vad som kan tynga lite grand är att det finns fortfarande arbetare här som inte har påbörjat sin ledighet och dom njuter säkert extra när vi som tog tidig semester nu börja ramla in på gruvan igen.
Jag skall dock eventuellt vara ledig torsdag och fredag eftersom jag har en väldans massa komptimmar som måste användas innan första september annars betalas dom ut i pengar. Då tycker jag nog att ett par lediga sommardagar är värda mer. Men sån är jag.
Åker antagligen över till Lasse Franzén för att spöa honom i minigolf.

Har fortfarande inte rikitg kommit över KFF:s förlust igår. Det är vansinnigt synd att förlora den matchen som man leder i matchens slutskede. Jag säger inte att det inte var rättvist med en Malmö-seger för det var det kanske. Men jag tycker likväl att det är förbannat synd att tappa tre poäng som hade varit blytunga i jakten på SM-guldet. Vinner Elfsborg mot Norrköping är det bara en enda poäng som skiljer.
Dock är jag övertygad om att Kalmar kommer tillbaka och kommer att ge AIK en sjuhelvetes match härnäst.

Plikten kallar, jag kanske skriver ytterligare några rader i kväll.

/~~/

Kommentarer
Postat av: beautyangel

kolla gärna in min blogg :)



take care.

2008-07-28 @ 12:42:02
URL: http://beautyangel.blogg.se/
Postat av: AK

Ante: Kan meddela att det varit kanonväder på beachen på Öland idag och att Lasse F ligger i hårdträning inför minigolgen...

...dvs sitter lagom tillbakalutad i en vilstol med Zelda vid sin sida...och drickandes- mineralvatten(!!!)

Nu j-klar är det allvar...:-)

2008-07-28 @ 17:38:36
Postat av: Ante

AK:Så pass? Ja då är det väl lika bra att jag ger mig ut och springer direkt. Om det bara kunde åska färdigt...

2008-07-28 @ 19:17:35
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0