11 sekunder

I morgon smäller det! I morgon är det dags för en av de största beachvolleyboll-kamperna som någonsin utspelat sig på emmabodaitisk sand. Klockan 17.30 är det samling för de deltagande och klockan 18.00 börjar matchen.
All info om spelets regler och liknande finns på JIF-bloggen i Dennis inlägg ifrån gårdagskvällen. Läs det!

Johnny Elm sade i ett uttalande till undertecknad att han kommer att försöka lägga merparten av sina servar mot just mig vilket han tror kan vara en poängvinnande taktik. Jag kommer bara att bemöta den sortens påhopp med ett fullständigt bländande försvarsspel för att tysta dig, du långe man!

Själv sticker jag nu till Blekinge till Henke och Sofie och vässar formen inför matchen i morgon. Henke hade visst satt i hop ett träningsschema för att på så vis få fram mina starkt ifrågasatta beachvolleytalanger. Längden har jag ju förvisso men jag vet av erfarenhet att det inte är allt.

I går var jag som vanligt nuförtiden ute och kutade. Jag gjorde det bra dessutom, bättre än någonsin faktiskt och kapade mitt rekord med ytterligare 11 sekunder och den nya tiden lyder nu på 27.30 vilket jag är nöjd med eftersom det fullständigt ösregnade under tiden jag sprang runt i skogarna omkring Krysseboda. Nu vet jag i och för sig inte om det är någon nackdel att det regnar när man springer. För egen del har jag alltid uppskattat svalkan ett sommaregn ger vare sig man spelar fotboll eller är ute och springer.

DN-galan i går bjöd inte på något världsrekord på 100 meter. Usain Bolt svarade för sin karriärs antagligen sämsta start men var ändå sånär att slå sin landsman Asafa Powell men hann inte riktigt ända fram. Carolina Klüfts val av OS-gren ter sig mer och mer underligt i mina ögon. Hon har lååångt lååångt kvar till medaljstriden.
Christian Olsson måste däremot ha det starkaste psyket någon svensk någonsin har haft. Skadad igen och borta i 1000 år till, men det hindrar antagligen inte göteborgaren som säkerligen gör ytterligare ett par comebacker innan han lägger pärlöronhänget på hyllan.

Nu ska jag packa lite grand.
/~~/

Kommentarer
Postat av: MH

Bor du i Emmaboda!? :P

2008-07-23 @ 11:37:50
URL: http://www.metrobloggen.se/mh
Postat av: Ante

MH.: Ja det gör jag.

2008-07-23 @ 15:31:38
Postat av: AK

Inget matchresultat än...inte ens en rad om att du spelat match med ett Hollandsproffs...vad är det som händer...:-)

2008-07-24 @ 21:36:12
Postat av: Criz

Måste vara tidernas mest upphausade match vid Emmaboda Simhall, ikväll fanns ni med på första sidan på barometerns hemsida. http://www.barometern.se/sporten/heerenveen-nasta-men-forst-i-december(760063).gm

2008-07-24 @ 23:04:52
Postat av: AK

Fortfarande inget? Trodde ju du gick hem tidigare från Casa för att hinna blogga...:-)

2008-07-25 @ 11:50:20
Postat av: Ante

AK: Nu finns det upplagt!

2008-07-25 @ 12:04:52
URL: http://yzerman.blogg.se/
Postat av: Ante

Criz: Jag är bara förvånad att inte TV4-sporten var där och sände direkt.

2008-07-25 @ 12:05:37
URL: http://yzerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0