Lodjur

Redan så här efter tredje arbetsdagen detta året så kan man känna ett visst mått av längtan inför semestern som bara ligger sisådär 28 veckor framåt i tiden. Jag skulle behöva vila upp mig tror jag. Finalen på 2007 var händelserikt med armskador,sjukskrivningar,jul,nyår osv... så visst hade en semester suttit som en fläskläpp. Det är inte det att jag inte gillar att jobba, för jag trivs väldigt bra på mitt jobb, nä det är det att min kropp numera inte gillar att sova på nätterna då man ställde om dygnet en aning under julledigheten. Och då blir arbetsdagarna jobbigare än vad dom behöver vara.
Annars är det skönt att åter snacka skit med mina kumpaner....

Jag fick tidigare ikväll det mest spydiga SMS som någonsin har tagit emot på min telefon. Förvisso tas det inte emot särskilt många men då och då dimper det ned något.
Så var fallet i dag:
" Hej! Ville bara visa medkänsla nu när alla dina förhoppningnar om att få göra mål på din moderklubb på lördag grusades när truppen (läs målvakten) för L/L lag2  offentliggjordes på presskonferensen tidigare idag..."
/David Strand
Jag kontrade genast med någonting om varför han fått förtroende i målet
Svaret:
"Fick förtroende?? Dom bönade och bad osv..."
Jag vill bara säga till dig lille pojk att innan detta MYCKET glädjande SMS hade jag sannerligen inga större förhoppningar om att göra mål mot min gamla moderklubb Lindås.Nu har jag det... Stora sådana till och med. Jag har nämligen övat in ett par nya sulfinter som kommer göra dig mycket nervös när du ser dom. Sedan är det väl ett välkänt faktum att man sitter inne med ett djävulskt skott? Tror faktiskt även att jag har blivit dubbelfotad i år.
Sedan nämner du att dom bönade och bad. Jag skulle vilja se Tompa Schönström böna och be. Det är snarare ni undersåtar som ska tillbe Tompa då han antagligen är någon form av grekisk gud.

Håller just nu på att tvätta och dona lite. Jojje har faktiskt gjort grovjobbet men sen hon försvann på träning så lämnades hela ansvaret över till mig. Än så länge har det gått utan fadäser men mycket kan fortfarande hända.

I kväll spelar Nybro Vikings borta mot Bofors (med det utomordentligt tuffa tilläggsnamnet Bobcats) i Nobelhallen. Bofors brukar vara döden att möta för Nybro men jag tror ändå att vikingarna kan bjuda upp till dans mot  lodjuren.
Och Tampa gjorde något så oväntat som att slå NYR i Madison Square Garden inatt. Nu kan det börja hända grejer!

Det var bra fart på träningen i går. Antagligen den bästa träningen hittils i år. Känns som om det skulle kunna vara ett tecken på revanschlusta inför lördagens cup. Lika bra fart i morgon och för all del på lördag så kan det bli en trevlig vinterförmiddag i Emmaboda sporthall. Trots att Lindås/Långasjö lag 2 mer eller mindre har spikat igen kassen redan nu...
Vi ska inte till något pris sälja oss så billigt som i Victoriahallen i torsdags i alla fall.
Har svårt att se vilka som skulle kunna hot EIS bästalag i denna turneringen. Vissefjärda kanske? Dom går nästa alltid långt i inomhusturneringar.

I morgon har jag möte med skyddsombudet på WWW angående min fruktanskvärda skada... Det blir nog ett långt möte med många tårar när jag kommer tvingas att åter igen redogöra vad som hände...

Jag måste snart till Tyskland på ett så kallat uppsamlingsheat. Det är inte bra att gå torre på öl. Dom sista från förra resan (på nationaldagen va?) tog slut i helgen och detta måste åtgärdas asap.

Brorsan gjorde första målet i L/Ls historia. Bara att gratulera. Eeh oväntat men roligt...
Jag är väl å andra sidan ingen större målmaskin själv så jag fördjupar mig inte i ämnet mer än så.

Nu ska tvättstugan besökas...
/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0