Kondition

Årets första arbetsdag är efter många om och men till ända. Jag ska villigt erkänna att det var skitsegt att börja jobba igen. När klockan ringde i dag på morgonen visste jag inte var jag var. Men när man en stund senare cyklade ner mot WWW så kändes allt som vanligt igen.

I kväll blir det löpträning med Lasse Sjuk. Minst en halvmil. Nu ska formen vässas inför den stundande utomhussäsongen. Först är det i och för sig Swedbank Cup i Emmaboda sporthall men konditionen hinner antagligen inte förbättras så mycket tills dess. Träning i morgon och det ska bli intressant att se om vi kan bli lite folk och göra en riktigt bra träning innan cupen. Vi gjorde det faktiskt riktigt bra i Emmaboda i fjol när vi vann vår grupp och har allt att vinna i år.

Känns tungt att det bara är måndag i dag...

Har ägnat en del av min helg till att titta på juniorishockeyvärldsmästerskapen (32 bokstäver!) på TV. Vilken fantastisk insats småkronorna gjorde! Semifinalen mot ryssarna var magisk  och när man avgjorde i sudden så var glädjen total på 49:an. Finalen såg jag sedan bara delar av, men jag hann se allt det viktiga. Sista perioden och övertiden där svenskarna efter att ha utjämnat i sista minuten mycket snöpligt förlorade i sudden mot Team Canada som på förhand var storfavorit. Men all heder ändå åt dom svenska grabbarna som gjorde en kanoninsats!
Kan man nu bara stänga Elitserien och göra en norrgrupp med 10 lag och en södergrupp med 10 lag och sedan kopiera NHL:s spelschemataktik så återtar Elitserien snart epitetet "Världens bästa liga utanför NHL" som just nu solklart tillfaller den ryska ligan. Den största anledning till att stänga liga är dock att även klubbar som inte ligger i topp varje år vågar då satsa på lite yngre inhenska förmågor i stället för 35-åriga slovaker eller amerikaner och det skulle gynna svensk hockey något oerhört.

EIS, Vissefjärda och Boda har all anledning att vara nöjda med sina dam respektive herrlag ( och i Emmabodas fall även juniorlag) efter helgens drabbningar i vikingaskeppet.

I lördags kväll var det famlijefest i sjöndinborgen i Broakulla. Först spelades en timme bowling i nöjeshuset där undertecknad precis som väntat gjorde processen kort med övriga och van komfortabelt bägge rundorna. Martin var en oerhörd besvikelse.
Efter denna urladdning blev det nationalrätten tacos i Broakulla. Det blev vid denna tidpunkt även ett gäng öl som precis som vanligt gör sig utmärkt till mexikanskt. Kvällen fortsatte med bland annat gitarrspeleri som så många gånger förr när familjen Johansson är inblandad. Trevligt hade vi vill jag lova!
Vi var inte hemma förrän två och då var man ganska rund under fötterna och "somnade i fallet" för att citera Lasse Sjuk.

Nu ska jag göra mig i ordning inför kvällens tänkta konditionsövningar
/~~/

Kommentarer
Postat av: Amigomannen

Kan det tänkas att till den Mexicanska maten även dracks mexikansk dryck i form av coronas? I annat fall rekomenderas detta starkt!

2008-01-08 @ 00:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0