Honolulu-incidenten

Dilemmat igår resulterade i att jag valde innebandyn... Jag kände att jag ville ge den ett pass till innan utomhusträningen i fotboll drar igång. För er som inte riktigt vet vem jag är kan det kanske låta som om jag inte gör så mycket annat än att tränar olika former av idrott och därför kanske är relativt vältränad. Detta är alltså helt felaktigt.
Men nu i nästa vecka ska det bli ändring. Då är det hårdträning som gäller med tre fotbollspass i veckan plus att fredagsinnebandyn antagligen får hänga med ett tag till för min del.

I omklädningsrummet innan innebandyn igår han jag inte mer än att få t-shirten över tvättbrädan innan David Strand dyker upp, märkbart skamsen över den så kallade "Honolulu-incidenten" som grundar sig i att jag skulle ha uppgett felaktiga fakta angående den hawaiianska huvdstaden. David påstod att han skulle styrketräna men jag tyckte mig nog se att han slank in i solariumet istället. På den punkten kan jag dock ha fel även om det inte är troligt. Davids flickvän Frida har tydligen också på något vis blivit inblandad i denna soppa och David har på något vis lyckats vända Frida, en av mina äldsta (inte till åldern)och bästa vänner, emot mig vilket märktes tydligt då hon först inte ville hälsa och sedan mer eller mindre himlade med ögonen då jag drog min sida av Honolulu-skandalen.

Henke Medin deltog inte på innebandyn igår vilket resulterade i en hel del skönspel och många snygga mål vilket gladde oss väldiga. Annars brukar spelet bli lite eeh....sibiriskt.

Jag var nere och handlade lite smågrejer på Coop och träffade på ordförande Randewall som även han var där för att handla. Han pejlade läget inför lördagens bowling/middag/fest/premierleague-match/upptaktsmöte och jag är ju som bekant en av sydöstra Sveriges absolut bästa bowlare som ni alla vet så därför ska det bli trevligt att få skapa magi uppe i Nöjeshuset efter den senaste bowlingrundans vansinnigt okoncentrerade prestation från min sida. Ska bli skoj. Hoppas på många JIF:are där.
I vilket fall som helst så glömde jag köpa en av varorna på listan och upptäckte inte detta förrän jag kom hem och fick vackert ta mig ner till affären igen och hamnade i samma kassa och försökte lite stelt, men än dock trevligt , öppna konversationen med frasen - "Hej igen!" . Hon fattade ingenting. Det blev så där pinsamt tyst och jobbigt så jag skramlade fram jämna pengar och sedan stack jag hem.

Tampas första match efter All-star-matchen blev återigen en besvikelse då man denna gång åkte på hemmatorsk mot Buffalo med 4-2. Jag hade fått upp hoppet lite om slutspel efter senaste tidens fina resultat men man måste vinna mot Buffalo hemma om man ska till Stanley Cup.

Jävla Canal + funkar fortfarande inte. Jag hade ju tänkt att se West Ham - Liverpool men det får bli ett glas tranbärsjuice,(som ensamt kanske inte är världens bästa groggspäe eller hur Zoran?)och en betapet.
/~~/





Kommentarer
Postat av: AK

Vad fasen skriver du människa???
Vad vore barlivet utan vodka o tranbärsjuice??? :-)

2008-01-30 @ 22:06:05
Postat av: Ante

David: Jag förstår inte varför du ska bland in Peter i detta, han är grövre än du och har visst besökt styrketräningslokalen vid många tillfällen. Jag kallades för övrigt länge för "The next Arnold Schwarzenegger"
innan fotbollen tog upp för mycket av min tid och jag därtill tvingades att lägga om träningen en del.
Frida är en klipsk flicka ( eftersom hon har umgåtts mycket i mina kretsar antagligen) och skulle aldrig låta sig luras av dig.Var du har fått det där om Honolulu i från vet jag inte och väljer att inte heller kommentera det.
Kul att du kikade på innebandyn, vi snackade om att fråga dig om du ville vara med nästa gång men valet föll på en spelares fyraåriga dotter i stället. Och beträffande mitt rörelsemönster så stämmer allt du skrev.

2008-02-01 @ 13:19:53
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0