Forcer with speed, Johansfors indeed!

Endast några timmar kvar nu till avspark av årets upplaga av Nybro Open. Vi i JIF spelar i första dagens första pass och arrangörerna har antagligen använt hjärnan här och insett att det är viktigt att bjuda publiken på ögongodis redan första kvällen. Jag kommer därför ikväll att bjuda mina fans på oändliga mängder sulfinter och tunnlar.
Lillen hämtar upp mig och Klevtun vid strax innan halv åtta för avfärd mot Vikingland. Första matchen går som ni alla vet vid 20.50 och för övriga tider hänvisar jag till programmen som ligger ute på diverse hemsidor, exempelvis www.bodabruk.se .

Har precis avnjutit en utsökt kvällssupé betående av spaghetti och köttfärssås så nu ska man nog stå sig mot pårydspojkar,pukar och flygsforskrigare under kvällen.

Redan nästa helg är det sedan dags för Swedbank Cup i sporthallen i Emmaboda som i mitt tycke är årets roligaste cup att spela. Alltid mycket folk och alltid möjligheter till skrällar.
Förra året överraskade vi alla utom oss själva genom att vinna gruppen och ta oss till slutspel där det dock tog slut ganska fort. Men på det hela taget så gjorde vi en kanonturnering det året och kan kanske göra det både i kväll och nästa helg också. Allt hänger på att få en bra start.

I morgon antar jag att det blir en del fotbollstittande också när Jojjes Emmaboda ska försöka att försvara titeln från i fjol. Och om inte Emmaboda lyckas håller jag stenhårt på Lasse Sjuks tjejer i VGIF som spelar i samma grupp.
I vilket fall som helst har jag hört rykten om att Jojje ska handla två (2) par skor efter turneringen vilket genast fick mig att börja titta efter hål i planeringen och en chans att slippa undan men antagligen gör jag inte det. Jag behöver förvisso även jag ett par nya innebandyskor (har du några till salu Ahonen??) för mina gamla är slut totalt. Dock hämmar min armskada fortfarande mitt innebandyspel. Tyvärr.

I dagens Sportbladet följde det precis som vanligt på torsdagar med en extra hockeybilaga. I den stod det tre sidor om Tampa. Jag har nog fortfarande inte fattat det riktigt. Vad som stod i artiklarna var vär däremot kanske inga nyheter.  Man antydde att en trade av Brad Richards mot diverse defensivt skickliga spelare hade varit rätt medicin. Jag har sagt sedan i början av förra säsongen att man borde skicka Richards till New Jersey för två års förstaval samt Johnny Oduya. Det hade löst mycket. Richards är i sina bästa stunder ligans bästa passningsspelare men har på senare år hamnat alldeles för mycket i skuggan bakom Lecavalier så jag är inte alls främmande till en trade där. Usch... det där kändes nästan som att häda på något vis....

Nu ska jag göra mig i ordning inför kvällens drabbningar...
Forcer with speed, Johansfors indeed...
Det var dags att internationalisera den gamla slagdängan ifall att det sitter utländska talangscouter på läktaren i kväll...

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0