Dilemma

En lunchrastsblogg var det ett tag sedan jag skrev. idag har jag lite tid över så jag kör en kortvariant.

Ikväll har jag ett svårt dilemma. Antingen träna fotboll i Allsbohallen, för övrigt säsongens sista inomhusträning innan utomhusträningen på konstgräs drar i gång på tisdag i nästa vecka, eller ett sista innebandypass innan man satsar fullt ut på fotbollens försäsong. Känns som jag har samma dilemma varje tisdag.

Jag försöker få mina vänner på VikingLine att acceptera min utmaning om revansch i bowling nu på torsdag men dom har väl mensvärk eller liknande för det verkar inte bli något...

Läste Ahonens blogg angående Peter Forsbergs öppna plats i Tre Kronor i C-turneringen LG Games. Jag håller väl med dig till viss del Markku, visst är det fel att bara "få" en landslagsplats som man får göra som man vill med. Men å andra sidan så är det som jag sa en C-turnering/träningsturnering och till och med en skadad Foppa håller långt mycket högre klass än många av de andra. Bengt-Åke är förstås väldigt mån om att få Forsberg i form till det stundande världsmästerskapet som Peter bör vara högaktuell för om han inte signar med någon klubb,och det är säkert anledningen till att Forsberg "får" en plats i truppen. Han är ju trots allt Peter Forsberg och i vanliga fall bör man inte få en plats på gamla meriter men som sagt, han är ju trots allt Peter Forsberg.
Så tycker jag.

Middagen i min matlåda i dag var resterna från igår. Köttbullar,potatis och sås. Det funkar lika bra dagen efter. I och för sig är man oftast så hungrig vid tolv att man skulle kunna äta vad som helst men i alla fall.

Jag vet att David Strand förväntar sig en offentlig ursäkt här på bloggen eftersom han påstår att jag har tillhandahållit felaktiga faktauppgifter angående den amerikanska delstaten Hawaiis huvudstad Honolulu under en diskution på en lottöppningsfest för ett tag sedan. Jag vet absolut inte vad du pratar om David och någon ursäkt finns det inte en möjlighet att jag ber om. Jag tror du har blandat ihop det här som vanligt. Du och siffror har ju aldrig varit någon jättebra kombination.

Nu ska jag jobba i hop till nästa års bonus...i år blev det uppenbarligen ingen.
/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0