Det stormar på VikingLine

I går avgjordes den numera traditionella VikingLine-bowlingen på Nöjeshusets banor. Det var ett hoppfullt gäng som entrade den stora bowlingscenen och reglerna var glasklara."Under två timmar spelar vi så många hela rundor vi hinner och sedan ser vi vem av oss som har det bästa sammanlagda resultatet" slogs fast på jobbet under eftermiddagen.
Dom två timmarna flög i väg och jag slutade efter många om och men en hårsmån från pallen men fick nöja mig med en snöplig fjärdeplats. Frasse Larzén slutade näst sist och Mange Matsal tredje sist och Lasse Sjuk kom fyra från slutet...
Jag kom alltså sist då vi endast var fyra som spelade och ge er fan på att jag har fått höra detta i dag på linen. Det började redan innan jag parkerat cykeln i morse för då stod Frasse, glad som en lärka, innanför stängslen och vinkade sådär hånfullt och elakt som bara den mannen kan göra. Det blev inte bättre när Lasse Sjuk damp in lite senare med ett grisaflin som inte var av denna värld. Han av alla människor vann hela tävlingen, detta faktum vet jag inte om jag någonsin kan smälta. Sist kom Mange Matsal, en man som inte varit nämnd här så mycket beroende på att han är mycket mer normal än firma Sjuk/Larzén, och även han gav mig ett hundratal syrliga kommentarer under dagen.
Saken blev inte lättare av att banan bredvid oss hyrdes av Dagcenter (heter det så nu?) och gentlemännen där ansåg av någon anledning att mitt klot var deras så jag fick helt enkelt leta upp ett annat klot som märkligt nog genererade i mycket sura blickar hela kvällen från en av de två kombatanterna på banan bredvid. Annars var det sannerligen inga ledsamheter i det gänget vill jag lova!

Jag har alltså haft ett rent helvete hela dagen då samtliga har passat på att ge mig så mycket skit som möjligt då det är ytterst sällsynt att jag förlorar i saker och ting och därför är jag också nu för tiden en ytterst dålig förlorare

- " Hördu du Blogghuvvet, du borde väl för fan vara van att förlora. Du spelar i JIF och håller på Nybro Vikings" / Frasse Larzén

- " Vi skulle kanske ha frågat dom bredvid oss om du kunde fått vara med där istället, dom hade ju hjälpgrindarna uppe" Larzén igen...
Detta är bara några av dom snällare kommentarerna jag fått idag. Jag vågar inte publicerar de grövsta då min mor skulle få sömnsvårigheter och hjärtbesvär då.

Om jag hade tidernas medvind på vägen till jobbet så hade jag följdaktligen inte det på vägen hem. Många har säkert någon gång hört den gamla klyschan att "jag hade sådan motvind jag man inte ens rullade i nedförsbackarna! ".Eller ännu värre; " jag hade sådan motvind att jag fick trampa mig ur en nedförsbacke..."  Men i dag när jag cyklade hem och började närma mig nedförsbacken till tunnlarna mellan DC och huvudkontoret så kom det en sådan jävla vindsekvens att jag fick lägga i ettans växel på cyklajävlen och stå upp och trampa för att orka ta mig ner för den nedförsbacken. Det kallar jag motvind. på den långa rakan senare vid simhallen fick jag kämpa kopiöst bara för att upptäcka att när jag hade kämpat mig igenom hela den sträckan så lade jag märke till en man precis bakom mig som det visade sig hade tagit rygg på mig  och på så sätt fått lä,hela den rakan. Han hälsade glatt  den jäveln och flög förbi med hur mycket krafter som helst. Jag tänkte gjort en kraftansträngning och cyklat i fatt honom och puttat i honom i den lilla ån som man cyklar förbi inne i villakvarteren runt Åkessons tryckeri. Men jag hade för lite krafter kvar så det blev inte så. Men nästa gång...

Bowling är för övrigt en oerhört omanlig sport... Helt i klass med stavgång. Eller vanlig tävlingsgång.

I kväll blir det en timmes innebandy i Flyghallen. Det är underskattat att motionera på fredagskvällar. Man har gott samvete hela helgen sedan och kan utan minsta skuldkänsla trycka i sig både en fredagswhisky och en bärs till "På Spåret", ett av tidernas bästa program. Jag knäckte både Malmö och Newcastle mycket tidigt förra veckan medans Rio de Janeiro blev lite för svårt.

Tampa fick sig en käftsmäll i natt när Daniel Alfredssons Ottawa kom på besök till St Pete Times Forum och gjorde processen kort med mina hjältar.8-4 till det kanadensiska huvudstadslaget. Alfredsson som var tillbaka efter skada noterades för årets bästa poängnotering i hela ligan med fantastiska sju poäng fördelade på tre mål och fyra assist.Surt att han gör det just mot Tampa bara...

Har fortfarande inte sett till Emmaboda Tidnings förväntade extrabilaga med reportaget om Axel,mig och Klevtun efter Swedbank Cup. Kommer kanske till seriestarten...

Måste passa på att tacka Bodabruks webmaster (Markku Ahonen)för länkningen hit. Tack så mycket. Jag returnerar genast vänligheten med en länk här till höger under "Länkar"  till din blogg Markku! Mycket bra initiativ med länkar till diverse lokala bloggar. Det finns faktiskt många som är riktigt bra!


/~~/

Kommentarer
Postat av: Lisa Franzén

Blogghuvudet, se till att vinn nästa gång, så man slipper höra pappas tjat om att han är bättre än Vikings.

2008-01-25 @ 13:38:08
Postat av: Ante

Lisa Franzén: Jag ska göra allt jag kan, jag lovar. Om ni har det tufft hemma kan du ju bara föreställa dig hur jag har det på jobbet...=)

2008-01-25 @ 13:50:24
Postat av: Lasse Sjuk

Även om du var kass så visade du ett nytt sätt att spela bowling. Du studsade klotet precis som i basket??????. 1.Leksand 2 Hv71 3 Taif. Mega sist Nybro. Vi syns på måndag

2008-01-25 @ 15:41:42
Postat av: Ante

Lasse Sjuk: Jag valde att testa lite nya tekniker då jag ansåg att motståndet höll så pass låg klass att det fanns utrymme för det. Detta var alltså en beräknad förlust för mig. Nästa gång ska jag spela lite mer normal bowling. Då får du se upp kompis...

2008-01-25 @ 18:31:05
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: MA

Finns det någon rättvisa i världen så hoppas jag att alla världens bowlare hittar in på sidan och läser lusen av dig. Man ska aldrig håna någon sport, eller dess utövare. ALDRIG!

2008-01-26 @ 15:37:37
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: AK

Nu blir jag allt lite orolig för
a) MA som tydligen inte ens vill håna innebandy längre
b) Lisa F son tydligen trots 18 års hård inskolning hemma av sin pappa fortfarande inte förstått att ALLA slår Vikings
c) Ante som inte ens försöker skylla den missade pallplatsen på sitt svårt sargade finger...

2008-01-26 @ 17:45:45
Postat av: Ante

MA: Sedan när blev bowling en sport? Dock hoppas även jag att världens alla bowlare hittar hit och läser lusen av mig. Speciellt hon den snygga bruden i filmen "King Pin"

2008-01-26 @ 20:29:22
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Ante

AK: Jag tycker Lisa visar prov på stor intelligens trots sitt svåra genetiska arv från sin ena förälder. Starkt Lisa.
Angående mitt finger så ska man slå dom fjollarna jag mötte med brutna armar...Nu gjorde jag inte det men det beror på
att jag inte ville förstöra kvällen för dom.

2008-01-26 @ 20:35:30
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Martin

Jag var uppe i bowlinghallen idag och kastade några klot, 199 poäng hamnade jag på! om jag kan kan du bror! nu sticker jag te fjällen, tjenna!

2008-01-26 @ 21:29:49
Postat av: Ante

Martin: På hur många omgångar? Ska du till fjällen? med Jonas och det gänget eller?

2008-01-26 @ 21:55:31
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0