Sjögräs

Då var det söndag igen och det är bara timmar kvar tills man ska börja jobba igen. Men innan dess skall en hel del saker hinnas med. Söndagsmiddag i Lindås hos mina föräldrar som åker till Thailand i morgon står först på schemat. Efter det så blir det en fika hos Henke och Sofie  för att sedan antagligen runda av eftermiddagen med den förhoppningsvis högkvalitativa engelska toppfotbollen med två kanonmatcher.

I går kväll var vi borta hos Frida och David och kollade på herr Strands favoritprogram melodifestivalen som i år ta mej fan var sämre än vad det någonsin har varit. Inte en enda bra låt. Och världens äckligaste människa Christer "Sjögräs" Sjögren gick till final. Helt otroligt.
Amy Diamonds låt var inte heller bra men den var väl mindre dålig än alla de andra i alla fall.

Christer Sjögren, Lasse Berghagen och Ulf Brunnberg har samtliga något äckligt över sig tycker jag. Jag vet inte varför men jag har alltid tyckt det.

E-Type har en fantstisk löpstil, han utövar den klassiska fotbollsuppvärmningsövningen "höga knän" varje gång han ska springa. Lägg där till vindkanonen som alltid blåser i hans hår när han springer så ser det hela ganska roligt ut. E-Type spelade tillsammans med The Poodles och borde i alla fall ha kommit före "Sjögräs"

Filmades inte Velvets urringning pinsamt mycket?

Är glad att jag är träningsfri idag efter en relativt hård vecka med många träningspass. Innebandyn i fredags var dock ett riktigt bottennapp från min sida. Allt gick fel. Drömde för övrigt att jag spelade för FIBK i natt och gjorde det riktigt bra. Två mål i bägga mina första matcher sedan blev jag uttagen till VM-truppen och sedan vaknade jag.
Det var inga dåliga mål jag gjorde heller...

I kväll går också mitt absoluta favoritprogram " I en annan del av Köping" där Sveriges för närvarande roligaste människa (Björn Gustavsson var det tills i går då hans märkligt fjantiga dikt i melodifestivalen fick mig att peta ner honom till andra plats på den listan) Tobbe huserar. Här kan ni se lite vad denna kung har hittat på:  http://www.youtube.com/watch?v=IuKw2jJbSsk

Och precis som Markku skriver i sin blogg så är det något alldeles speciellt med Jojjes bak. Men lik förbannat ser vi dig sällan på Emmagården...

I morgon blir det vårdcentralen för mig igen för att kolla upp min svåra armskada som uppenbarligen inte alls har läkt som den var tänkt att göra. Det ända jag har att invända  mot detta är att besöket lades på dagens enda rast på jobbet. Den heliga tidan 09.00. Då äter man LingonGrova och dricker kaffe på vardagarna...Inget annat.

/~~/




Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Andreas !!
Klockan är nu strax innan kl 11 och vi har packat det sista innan vi reser till Kalmar
och vidare till Phuket. Kan väl inte påstå att stödstrumpor är ett bekvämt plagg...Ska försöka att gå in på hotellets dator och dels hålla mig uppdaterad om vad som händer i kommunen dels skriva ett och annat inlägg i din blogg.
Vi hörs !
Pappa

2008-02-11 @ 10:13:07
Postat av: Ante

Pappa: Det låter bra det. Jag hörde dig på radion idag, medieträningen i LBB har gett resultat hör jag! Ha det bra i Thailand!

2008-02-11 @ 19:37:32
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0