Polcirkeln

Har fortfarande kanske inte riktigt kommit över debaclet i sporthallen i helgen. Det hela blev inte bättre när två fruktansvärda fotografier damp ner i mailboxen i eftermiddags där jag, trots att man vanligtvis är in i helvete stilla på ett fotografi, blir uppsnurrad av någon gentleman från BiH/Malmö som stod för motståndet i sista matchen.
Snacket på jobbet idag har trots allt varit överraskande positivt och trots att den stora majoriteten av truppen idag var svårt skadad, Stefan "Boda" Karlsson till och med nästan livshotande knäskadad och fick efter en snabbvisit på WWW åka till farbror doktorn för röntgen hävdar säkra källor (Lasse Frisk), har ändå tongångarna varit relativt positiva och planer har så smått börjat skissas inför nästa års arrangemang.
Nästa år vete fan om jag inte plockar med Franzén ändå. Jag får se hur jag gör. Han har faktiskt sett ut at vara i toppform den senaste tiden och många är vi som tror oss ha sett den gode Lasse öva intervaller mellan lyktstolparna längs Storgatan på kvällarna vilket tyder på att du tog petningen på helt rätt sätt och att du gör allt för att så tidigt som möjligt säkra din plats i 2009 års veteranturnering och vet du vat kompis...? Jag tar det beslutet redan nu att vill du vara med nästa år och om du tränar och ligger i så kan det finnas en liten möjlighet till att du får vara med .
image50
Jag försöker i denna situationen ta mig ann inte mindre än tre malmöiter medans Lasse Frisk av någon ännu oklar anledning pekar åt vilket håll avbytarbåset ligger.
Foto: Anders Karlsson


Kalmar FF lyckades tvåla dit ett av de få elitlag i världen som spelar sina hemmamatcher norr om polcirkeln, Tromsö, med 1-0 efter mål av David Elm. Nu spelades emellertid inte denna kampen i Arktis utan i La Manga,Spanien vilket för många ter sig som ett mer trivsamt resmål. Jag hade nog dock hellre åkt till Tromsö men sån är jag. Eller Svalbard hade varit riktigt häftigt också.
I vilket fall som helst så glömde jag titta på matchen som faktiskt direktsändes på KFF:s hemsida med Henrik Rydström som "Elm-kritiserande" expertkommentator.
Jag längtar till Allsvenskan drar igång...

Tampa är återigen inne i en jävla svacka och nu går tradingryktena varma. Dan Boyle och Brad Richards har länge nämnts som de mest troliga kandidaterna att få lämna blixtarnas huvudstad men så hände det som bara inte fick hände. Vincent Lecavalier går ut i media och säger att han skulle kunna tänka sig att lämna laget för att gå till ett mer slagkraftigt lag. Lecavalier är fransk-kanadensare och även om Montreal Canadiens inte i mina ögon är en "contender" till cupen så vet jag att det är dit han vill, att det är det laget han syftar på när han menar slagkraftigt lag. Dom är som sagt inget slagkraftigt lag just nu men med Lecavalier i laget blir vilket lag som helst (utom möjligtvis då Tampa) en utmanare. Jag gillar inte utvecklingen av detta och hoppas sannerligen att han blir kvar i solskensstaten och leder Lightning till en ny Stanley Cup. Satsa i stället på att bli av med Richards och Boyle och se till att få något vettigt för dom. Rangers är efter Boyle och jag skulle rekommendera att man bytte honom rakt av mot Sean Avery. Richards tror jag dessvärre blir tuffare att bli av med då hans lön är bland de fem bästa i ligan och inget lag har nog så mycket plats kvar under lönetaket så här års att man kan rymma honom därunder. Speciellt inte eftersom han inte har presterat på topp de två seanste säsongerna.
Toronto är i en liknande situation med Mats Sundin men jag tror att Sundin är alldeles för stor i Toronto för att flytta därifrån, samtidigt hungrar karln efter en Stanley Cup-ring och skulle vara väl värd en.
Deadline går imorgon.

Djävulsk medvind idag till jobbet. Brukar vara tvärtom annars på måndagar...

Har börjat att lyysna på ljudbok på jobbet igen. Gick ju igenom Camilla Läckbergs serie deckare i höstas och har nu gett mig in på Stieg Larsson. Första boken, "Män som hatar kvinnor", har jag läst och den var fantastiskt bra, andra, " Flickan som lekte med elden", började jag också läsa men sedan blev det inte av att jag läste ur den så jag bestämde mig för att lyssna på den i stället och det är precis vad jag gör nu med Reine Brynolfsson som uppläsare.
För er som inte har läst Stieg Larssons tre böcker, dom två ovan nämnda samt "Luftslottet som sprängdes",  kan jag varmt rekommendera dom. Det blir inte mer spännande än så. Och inte otäckare heller faktiskt.
Larsson hade visst tänkt att skriva tio böcker i sin "Millenniumserie" men dog olyckligtvis i en hjärtattack 2004 och han tyvärr bara med tre. Rykten säger dock att hans fru ska skriva färdigt en fjärde bok men jag vet inte huruvida det är sant eller ej.

Nu ska jag gå och bre mina mackor tills i morgon... 
/~~/

 

Kommentarer
Postat av: AK

Ante: Var glad att jag inte skickade över bilden när du blev uppsnurrad på riktigt...:-)

2008-02-25 @ 21:03:28
Postat av: Ante

AK: Bara skicka över det till mig så jag får se eländet. Jag har även fått prima material av PaKke som också kommer att publiceras vad det lider.

2008-02-25 @ 21:07:42
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: Criz

Dagens höjdpunkt Ante att läsa din blogg, keep on going!!

2008-02-25 @ 21:40:22
Postat av: Z

För tusan Andy, var är kommentarerna om allt som händer i NHL? Richards till Dallas, det var väl ungefär vad du föreslog, Vincent verkar väl stanna, å Foppa tillbaka till Denver.. Ge en analys till oss som famlar i mörkret!

2008-02-26 @ 22:25:51
Postat av: Ante

Z: Det kommer under dagen. Richards försvann som väntat, lite väl billigt dock. Huvudsaken var att man behöll Lecavalier. Tråkigt på Holmqvist bara

2008-02-27 @ 05:38:37
URL: http://yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0