Innsbruck

I går föll de sista pusselbitarna på plats inför den kommande EM-resan i juni.
Vi kommer att flyga till München på fredagen den 13:e (!) juni för att därifrån ta tåget till den österrikiska delstaten Tyrolens huvudstad Innsbruck där Sverige ska avverka två matcher mot Ryssland och Spanien. Vi kommer att bo på Camp Sweden under hela vistelsen, Tallen lyckades till och med att ordna en lägenhet där. Gänget som ska åka är alltså jag,Jojje, Tallen och Anso (om inte barnet i hennes mage ändrar sina planer på födelsedatum och bestämmer sig för att ta sig ut mycket tidigare än beräknat) och den stora organisatören i detta är Tallen som lagt ner ett jättejobb på att fixa biljetter  (klass A förståss!) och ordna boende. 
Ser fram emot detta något oerhört!
Vet någon några andra som ska ner till Innsbruck?

En tvåtimmarsträning har rivits av i dag på förmiddagen vilket var segt och tungt till stora delar men ändå skoj eftersom den träningen till största delen användes till spel. Lite halvtaskigt tempo på slutet men annars ganska OK. Kul också att vi var hyfsat med folk (18 tror jag). Det underlättar ju när man har en hel konstgräsplan att lubba på. Och efter som ingen av oss än så länge är något konditionsfenomen( möjligtvis Axel förresten som mer och mer framstår som den maratonlöpare han var ämnad att bli)  så är det tacksamt ju mer folk vi är på träningarna.

I kväll blir det antagligen melodifestival på TV. Hade jag fått välja hade vi sett NHL:s supermöte mellan NYR och Philadelphia men så verkar inte bli fallet.
Jag tycker melodifestivalen har blivit för stor.

Just nu gjorde Fredrik Ljungberg sitt första mål sedan april 2006 när han enkelt satte 1-0 för sitt West Ham. Han verkar ha hittat formen vilket är lovande inför sommaren. I morgon är det annars en riktig supersöndag med möten mellan Man Utd- Man City och efter det Chelsea-Liverpool. Har höga förväntningar på dom matcherna även om jag inte kan förstå varför ingen kanal som jag har sänder mitt Nottingham Forests match mot Millwall.

Nervositeten ligger som en dimma i dessa dagar över Mixerverkstaden inför den stundande veteranturneringen. Vi har ju som sagt ett lag med. Jag är förvisson alldeles för ung för att spela med gamlingarna men jag har fått det ytterst ärofyllda uppdraget att coacha vårt lag. Vet inte riktigt ännu hur jag ska formera trupperna. Om sanningen ska fram vet jag inte ens vilka som ingår i truppen ännu men det får väl ge sig antar jag. Vår storstjärna Frasse Larzén antydde att han kunde tänka sig att ställa upp om vissa bowlingresultat gick hans väg. Du har en lagkaptensbindel som väntar Frasse!

- Har vi någon match mellan den 19 och 23 mars frågade Axel tränaren Per efter träningen i torsdags.
- Jag tror det, svarade Per.
- Då kan jag inte vara med ,replikerade Axel.
- Varför inte det, undrade givetvis vår tränare.
- Jag ska allergitesta mig då och får därför inte dricka alkohol.
En anledning så god som någon enligt mig...

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0