Exotiskt systembolag

Så var det fredagskväll igen. Så underbart skönt efter en halvtaskig arbetsvecka men en fantastiskt vecka i övrigt.

Efter jobbet i dag så var det träning för ITT Flygts (laget heter så fortfarande...)  veteranlag som gör allt för att finslipa formen inför Bosnien/H:s veteranturnering i Emmaboda sporthall nästa helg. Min funktion i laget är att jag tar alla de viktiga besluten, jag är med andra ord head coach. I övrigt vill jag inte förknippas med mina lagmedlemmar .
Träningspasset i dag gick till på detta vis att veteranerna utmanade mig och Peter Fagerström på jobbet att sätta ihop ett slagkraftig lag som dom kunde sparra emot. I ärlighetens namn hade det räckt väl med Flygthallen-Milan i mål och sedan en plint och två vattenflaskor som utespelare för att likväl ta hem matchen med god marginal men detta visst vi dessvärre inte om innan och satte därför ihop ett riktigt kanonlag bestående av förutom mig själv (som i och för sig kanske inte är så kanon...) av Peter Fagerström,Ante G, Nutte och Fidde. Vi gjorde processen kort med våra motståndare och vann med 1000-1 i första matchen (deras mål gjordes av Lasse Sjuk efter en ohyggligt otäck tunnel på undertecknad) andra matchen var jämnare men matchen slutade ändå med några bollars målövertag till vårt lag trots att Fidde försvann med kvarten kvar och vi fick spela med en man kort.
Det ska bli intressant på lördag i sporthallen...

Har varit i Kalmar i eftermiddags och införskaffat mig tidernas roligaste TV-spel Guitar Hero. Jag spelar sannerligen inte mycket TV-spel men nu kan det nog vara som så att jag är fast. Fruktansvärt beroendeframkallande spel som varmt rekommenderas.

Stannade även en runda i Nybro för införskaffning av öl inför helgen. Jag gillar dom här bolagen där man får plocka själv vad man vill ha. I och för sig är det snart bara Emmabodas systembolag som inte har den funktionen så i fram tiden kanske man tycker att det är exotiskt att handla på systembolaget här i kommunen. Njaae det vete fan förresten...

I kväll är det andra semin i "På Spåret" det missas icke. Stefan Holms lag mot Hoa-Hoas. Jämnt så det förslår.

I morgon ska vi åter beträda konstgräsplanen för att sparka boll helt enkelt. Mycket spel är utlovat vilket borde få folk att komma i morgon. Det har varit lite si och så med uppslutningen i veckan men det kan vi ändra på i morgon.

Tampa jävlar vann i natt igen och har hittat formen ordentligt. Fortfarande gott om matcher kvar innan slutspelet drar igång och fortsätter man så här så kan det bli en intressant vår. Martin St.Louis gjorde fyra poäng i nattens fina seger borta mot Flyers med 5-3. Bra gjort!

Nu ska jag nog riva av ett par solon.
/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0