Åtta slagsmål

Jag trodde inte att vädergudarna kunde avksy mig mer än vad dom redan gjorde men i dag visade dom prov på annat. När jag cyklade ner till WWW i dag på morgonen vid 5.40 så öppnade himlen sig fullständigt. Ner föll allt möjligt skit till exempel snö, hagel och regn i en takt jag sällan skådat. Skådat och skådat förresten, jag såg inte så mycket under min beslutsamma strävan mot gruvan, men jag tog mig dit helskinnat om än jävligt blöt. Så blöt att faktiskt ett flertal av mina manliga arbetskamrater tyckte lite synd om mig, dock inte alla. Efter att mödosamt ha hängt upp mina kläder i omklädningsrummet för att torka tog jag mig en värmande kopp kaffe för att tina upp. Det var här jag började ana oråd. Var fan var Frasse Larzén??? Under hela den tiden vi har jobbat i hop på WWW så har vi kommit till jobbet inom ett par minuters differens. Utom vid några enstaka tillfällen. När Frasse kört bil.
Enligt Larzén själv så kör han aldrig bil till jobbet förutom när det är dags för besiktning. Uppenbarligen var det besiktning i dag eftersom den man som jag en gång såg upp till stod snustorr och skitnöjd ute på banan och flinade så där hånfullt när jag kom gående, utan känsel i 65% av kroppen för övrigt. Stämningen var hetsk fram till frukost men efter nio luckrades den upp en aning.Jag ska ge dig ett råd min käre arbetskamrat: skaffa en ny bil för behöver man besiktiga den tre gånger inom loppet av en månad då har man gjort ett nerköp.
Inte nog med detta, när jag skulle cykla hem kom en styck hagelskur precis när jag skulle påbörja simhallsrakan  och den höll i sig hela jävla vägen till Emmagården där fredagsfika med min sambo var inplanerad. Hagel gör förbannat ont att få i ögonen och så. Det blev jag varse idag.

I morgon ska jag åter besöka bowlinghallen för att göra upp med mina lagkamrater i JIF. Ska bli mycket spännande att se vem som blir tvåa denna gången. Jag tror Dennis kan överraska men upp til mina nivåer når du inte käre ordförande, det är nämligen väldigt få som gör. Jag tror Patrik Nordström kan bli lite utav en så kallad Dark Horse i denna tävling. Han har psyket som krävs för att lyckas i denna mycket krävande idrott.

Har fått boka ny tid på vårdcentralen med armskadan så jag hoppas att inte vårsäsongen brinner inne nu. Spelprogrammet kom igår till emmabodasexan och det är inte utan att man längtar lite till premiären. Ska bli roligt med lite derbyn iår också. Många av lägen härstammar ju här i från (vilket namnet på serien antyder). Skoj också att vi får möta Vissefjärda i cupen. Kan tänka mig att dom rödvita är revanschsugna efter förra årets utskåpning på konstgräset då vi slog tillbaka VGIF med hela 7-2. Någonting säger mig att det inte blir lika enkelt i år. Det återstår att se. Det tredje laget i vår "cupgrupp" blev Nöbbele.

I kväll blir det innebandy i Flygthallen och efter det blir det ett par kalla till "På Spåret" där mina favoriter Filip och Fredrik deltar för andra fredagen irad. Dom är långt mycket mer intelligenta än vad jag från börja trodde. Jag hoppas dom vinner hela skiten.

Tampa vann inatt efter en riktig holmgång mot svensklaget Vancouver Canucks på hemmais. 4-3 skrevs slutresultatet till och välbehövliga poäng inkasserades. Matchen verkar ha varit stenhård då inte mindra än åtta femminutersutvisningar för slagsmål utdömdes. Mathias Öhlund i Canucks stod för en av dom. Hårda pojkar därborta...
Alex Ovechkin gjorde fyra mål för mitt eviga hatlag Washington Capitals. Det är bara att lyfta på hatten för en sådan prestation.

Det känns som om det vore midsommarafton när man tittar ut. Regn och rusk och lite sådär halvkallt.

Nu orkar jag inte mer för den här gången.
/~~/


Kommentarer
Postat av: Ola

Kul att se att även du har fattat intresse för dessa 2 underbara män Fredrik och Filip! Hoppas du inte missat deras program som dem gjort! Otroligt bra! Eller varför inte slå Fredrik en pling! Han svarar alltid (enligt han själv) 0706643938

2008-02-01 @ 14:52:15
Postat av: Ante

Ola: Visst är dom bra men jag tror jag hoppar över telefonsamtalet.Det skulle nog bli ganska stelt då vi sällam pratas vid.

2008-02-01 @ 16:06:04
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Hmmm...dagens På Spåret var lite som att skicka upp en weltervikare i boxningsringen mot en tungviktsmästare...eller Daniel Sedin mot Chris Simon...

2008-02-01 @ 22:58:08
Postat av: Ante

AK: Ja där hade grabbarna inte mycket att hämta. Är dock riktigt imponerad av deras insats tidigare i programmet. Daniel Sedin mot Chris Simon...hehe det hade jag velat se.

2008-02-02 @ 13:06:47
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: AK

...men det hade nog inte Daniel S velat...:-)
F&F:s problem är ju att de inte kompletterar varandra utan är bra på samma saker o kan samma frågor.
Hagen o Hoa är ju bra på helt olika grejer liksom o får mkt poäng ihop.

2008-02-02 @ 19:17:57
Postat av: HM

Här kommer man hem från ett höghöjdsläger inför vasaloppet.Och man läser om innebandyn att man är något i stil med sibirisk av något slag. Men sanningen är att fibk skulle nog behöva en sån som mig? På tisdag är jag tillbaka på innebandyn och hoppas får ser dig där också.

2008-02-03 @ 18:36:34
Postat av: Ante

HM: Ja FIBK kunde nog behöva dig, i kiosken eller som sargarbetare... Jag kommer inte att träna så mycket innebandy på tisdagarna framöver eftersom fotbollsträningarna har dragit igång. Men fredagarna kör jag på som vanligt och hoppas på att få se dig där då.

2008-02-03 @ 19:13:16
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: annica

filip och fredriks nummer står ju i deras första bok, stämmer verkligen nummrena? :P :O

2008-03-25 @ 16:25:40
Postat av: Ante

annica: Inte en aning.

2008-03-25 @ 19:47:46
URL: http://yzerman.blogg.se
Postat av: annica

haha okej :D men då testar jag haha. har deras bok och nummer ju. Testar på fredag :P filip fyller btw 33 år idag ;D

2008-03-26 @ 14:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0