Mourinhos nya kall

Jävlar i vad det har målats denna första dag som husägare. Jag kommer antagligen att drömma mardrömmar om den otäckt fula gula rollern som förvisso strök ut den betydligt med tillfredställande vita färgen över de tre väggar som tillsammans med en fondvägg skall utgöra Jojjes och mitt sovrum.

Dagen började dock med en snabb besiktning av de tidigare ägarnas flyttstädning coh den var precis som väntat till belåtenhet. Efter detta lästes diverse mätare av innan det bar av mot banken för att där försätta sig i skuld. Att låna pengar är något som jag alltid dragit mig för då jag avskyr att vara skyldig folk saker. Dock är huslån ett nödvändigt ont för att kunna köpa just ett hus och det var inte alls med någon ångest jag ritade på pappren. Så nu kan man ganska lugnt påstå att vi är betydligt fattigare än i går vid denna tiden fast med ett styck hus i besittning. Vi är väldigt optimistiska inför stundande uppgifter med vår nya boning och för er som har vägarna förbi Genstigen så är ni varmt välkomna förbi på en guidad tur och en kopp Nescafé Lyx med mig,Jojje och antagligen även brorsan som hävdar att han kommer hänga där en del. Fast jag kan nog råda eventuella intresserade att vänta tills efter helgerna då vi antagligen har kommit ganska långt i vår inflyttning.

Tomten kommer nästa vecka... Bara en sådan sak.

I går var det en sån där magisk match i Victoriahallen för övrigt. Jag var där. Brorsan var där. Lasse Frisk, alias Lasse Mourinho, var där. Mourinho är stenhård leksing när han inte är smygviking så därför var det extra kul att sitta jämte honom när Nybro chockade alla och faktiskt slog Leksands IF och var dessutom värda det. Kanske inte för att dom var bättre än Leksand, för det finns det inget lag i serien som är. Men för att Leksands spelare måste tillhöra den mer ointelligenta skaran. Man ska förstås krossa ett lag som Nybro sju dagar i veckan men i stället, som Nicklas Wikegård hade uttryckt det, åker man omkring och "fyller år". Man ledde förvisso med 2-0 efter bara två minuters spel och med den frekvensen på målskyttet så torde ju dalmasarna vunnit matchen med 60-0. Nu blev det inte så efter som vikingarna både reducerade och kvitterade för att sedan åter tappa kommandot när Leksand gick upp till 4-2 och gott hopp om att få med samtliga poäng från Småland. Nu blev det inte så. Inte på långa vägar.Morten Greens hjärnsläpp efter att junioren Kalle Ekelund sprätt in 3-4 pucken i numerärt underläge, då Green trodde att Andreas Holfelts, som följt med i Ekelund i anfallet, knä var något som hade våldtagit hans egna syster och käkat upp hela hans familj.Green beslutade sig för att separera Holfelts knä från övriga kroppen vilket han i och för sig nästan lyckades med enligt uppgift.Jag själv såg knappt situationen så därför vill jag inte gå in djupare på det. Green fick fem plus match på det tilltaget och där vände matchen. Nybro vann till slut med 5-4 och tog en av de mest meriterande segrarna på många många år. Bra gjort vikingar! Bra gjort!

På tal om Lasse Mourinho så har nu mit bloggförbud gällande en viss sorts information hävts. Jag kan nu släppa att Lasse Frisk, alias Lasse Mourinho blir ny tränare i Johansfors IF under nästkommande säsong. Frisk som är 44 år och bosatt i Stjärntorpet strax innan Furs bro, på Emmabodasida, skall försöka med att ta upp os i femman igen efter misslyckandet med det förra året. Per Johansson , som varit väldigt omtyckt som tränare, har ansvaret fram tills årskiftet men sedan tar Frisk över. Anledningen till att Per väljer att hoppa av är de långa resorna från Konga.
Jag känner Frisk mycket väl eftersom vi har jobbat i hop typ alltid och tror och hoppas på att detta kan bli en bra lösning.
Frisk tränade förra säsongen VIssefj'ärda GIF:s damer som han förde upp till division 4. Efter tre år som damlagstränare där väljar han alltså nu att testa på en säsong i Johansfors IF.


Sedan finns det även ett par nyförvärv på gång in som verkligen skulle kunna lyfta laget. I denna fråga har jag dessvärre fortfarande bloggförbud och respkterar ordförande Randewalls order fullt ut. Säger bara att om vi får dom spelarna som är på gång in så blir vi ett lag för toppstriden även nästa år.

Mattias Evestål gjorde åtta mål och två assist när harn EIS var ohyggligt nära avancemang i SM i futsal. Åtta mål är imponerande...

Nähä, nu gäller det att vila upp sig inför morgondagens nya batalj med penseln och rollern. Ett styck vardagsrum skall målas och det görs inte av sig självt. Tyvärr.

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Hehe...vilken rubrik i Sportbladet...

"Mourinho tar över i bröderna Elms moderklubb..." :-)

2008-12-15 @ 22:55:55
Postat av: Simon

Haha kan hålla med AK där, vore faktiskt spännande att se den, kul för Lasse med! Alltid trevlig läsning när du skriver ante, extra plus idag när du får in ett Wikegårdcitat(eller kom du på det själv!?) haha det låter i alla fall som om han skulle kunna ha sagt det!Kan man hata den mannen? "Åker runt och fyller år" HAHA

2008-12-16 @ 03:08:44
Postat av: Ante

AK: Vad är Sportbladet mot Yzerman.se?

2008-12-16 @ 06:50:15
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Simon: Jag vill nog minnas att Wikegård själv myntade det uttrycket. Han är helt suverän enligt mig! Hockeyns svar på Henrik Rydström

2008-12-16 @ 06:54:00
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: HM

Om han hade att göra i Vissefjärda damlag,så är det inget mot var han får att göra i Johansfors.Det bästa är om du i fortsättningen håller dig till hemarbete!:). Nej! Jag säger som Wikegård sa igår kväll dom körde runt med händerna i byxfickorna.

2008-12-16 @ 16:27:42
Postat av: Anna

Åh jag vet precis hur det är, vi har precis flyttat till åtta rum och kök, det blir en del målande! Men det är väldigt skönt när det är klart :)

2008-12-16 @ 16:46:34
Postat av: Ante

HM: Du ska i och för sig ha en eloge för att du tog mod till dig och ringde upp mig efter matchen. Lite som när vissa djur blottar strupen för att visa att dom ger upp och hoppas på nåd.

2008-12-16 @ 22:06:52
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Anna:Än så länge är det faktiskt ganska kul. Man har ju precis som du själv säger, resultatet att se fram emot.

2008-12-16 @ 22:08:15
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Nicke. G

Först vill jag säga Grattis till det nya husköpet och hoppas ni ska trivas där. Sen vill jag säga att Lasse "Mourinho" Frisk kommer bli en bra tränare för oss i JIF kommande säsong. Även om vi är mitt i vintern trots att snön lyser med sin frånvaro så längtar jag redan mot kommande säsong. :-)

2008-12-17 @ 10:49:06
URL: http://nicke-grozdanovski.blogspot.com
Postat av: Tappen

Hur gick derbyt sen då? 1400mot Leksand??? Ny ishall för 1500pers då?

2008-12-17 @ 10:54:00
Postat av: Ante

Nicke G: Tack ska du ha. Jag tror säkert vi kommer trivas där. Det är jättefint. Håller med dig om Frisk, jag är helt övertygad om att han kommer göra sitt bästa för att prestera bra resultat tillsammans med oss spelare. Även jag börjar så smått längta mot säsongen igen. Har du hört något om eventuell serieindelning?

2008-12-17 @ 22:09:28
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Ante

Tappen: 1400 är ingen bra publiksiffra, det är helt korrekt. Men jag kan inte göra så mycket åt den. Det är synd och skam att inte fler personer åker och tittar när Nybro vinner mot ett av de mest klassiska hockeylagen i Sverige. Jag var där, mer kan jag inte göra.

Ny ishall för 1500, ja fortsätter publiksnittet så finns det sannerligen ingen anledning till att bygga någon jättehall. Dock är det viktigt att det snart blir en ny hall för Victoriahallen är sliten.

2008-12-17 @ 22:14:24
URL: http://www.yzerman.se
Postat av: Nicke G.

Nej Ante. Har inte hört om serieidelningen men det bör vara klart väldigt snart.

2008-12-18 @ 01:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0