Den lila enpartistaten

Ställde klockan på kvart i alldeles för jävla tidigt i morse. Anledningen var den att jag hade tänkt se när mina ärade hockeyhjältar i Tampa Bay skulle försöka sig på att roffa åt sig diverse poäng mot en av de stora positiva överraskningarna denna säsong, Boston Bruins. Matchen började förvisso vid ett i natt men jag spelade in den och gick som sagt upp ohyggligt tidigt för att på så vis hinna se kampen innan det var dags för kneg. Efter nio minuter ledde Bruins med 3-0 och jag svor för mig själv och cyklade ner och jobbade i stället. Det är inte alltid så lätt att vara ett Tampa Bay Lightning-fan.

Jag fattar inte riktigt vad som håller på att hända i politikens underliga värld. För en tid sedan fanns det åtminstone sju partier i riksdagen om jag inte minns fel. Nu finns det bara två och hela skiten börjar påminna mer och mer om Parlamentet där det hela tiden mest går ut på att ställa den andra sidan i dålig dager. Med tanke på denna utveckling med den blåa "alliansen" och de "rödgröna" så bör det rimligtvis inte dröja länge innan detta är en enpartistat som styrs av "de lila".  Det verkar vara åt det hållet det går i alla fall.

Det blev bara ett litet snabbinlägg för nu är lunchrasten slut och då vankas det jobb!

/~~/

Kommentarer
Postat av: Criz

Tjena ante, läste upp dina gamla inlägg och såg något att du tyckte att du fick lite för lite erbjudanden från andra fotbollslag, men om inte jag minns helt fel så har väl du fått ett sjudundrandes erbjudande om att spela ishockey över telefon en gång? eller har jag helt fel?



Ha det bra så syns vi i jul!



//Crizze

2008-12-09 @ 23:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0