Lunchrast

Så var det måndag igen. Det är svårt att förstå att fredagar och måndagar faktiskt förekommer med samma frekvens. Jag tycker alltid det är måndag och mindre alltid det är fredag.
Lunchrast på WWW, och inte så mycket för mig mer än att blogga en liten stund innan man åter ska knega några timmar.
Idag har jag i och för sig planerat att sluta jobba klockan 15.00 eftersom vi samlas redan klockan 16.45 till årets viktigaste match. Borta mot Åseda. Vinner vi den så leder vi serien. Om än bara på målskillnad men ändå. Vi har inte lett serien vid något tillfälle denna säsong så ikväll hade varit ett utmärkt tillfälle att göra det.

Kalmar FF tappade lite retfullt poäng igårkväll på Fredriksskans när Örebro kom på besök. Jag trodde att det hela skulle bli en ganska komfortabel historia och när Abiola Dauda hur snyggt som helst gjorde 1-0 efter en halvtimme trodde jag att det skulle bli en behaglig resa mot tre färska pinnar, men icke. Örebros Kim Olsen kvitterade inte bara efter Daudas ledningsmål utan även efter Sobralenses 2-1-kasse i början av andra.
Slutresultatet blev alltså 2-2 och det jublas säkerligen en del i Borås över det resultatet i dag.

Jag tänkte inte uppehålla er längre. Jag återkommer i kväll med ett kortare referat från matchen i Åseda.

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0