Transferbud

Dags för att lunchblogga lite. Det passar sig utmärkt de dagar jag bara äter mackor till lunch vilket inträffade idag. Lunchrasten här på Water & WasteWater är minst  40 minuter lång oavsett om du vill eller inte. Och alla vet att om man är hungrig så går det in i helvete fort att käka upp ett gäng mackor vilket i sin tur innebär att det finns en hel del tid över. Då finns det två alternativ så här i vårtider. Det första är att gå ut och sätta sig i solen med en kopp kaffe och njuta av vårens intågande.Detta alternativet är samtidigt som det är lockande också väldigt lömskt för har man väl satt sig därute i lä och insett hur vansinnigt mycket skönare det är än att ställa sig att jobba är det otroligt svårt att motivera sig till det så därför valde jag i dag att sätta mig framför datorn och blogga i stället vilket i och för sig även det oftast är betydligt behagligare än att slita i gruvan men en sådan varm och fin dag som denna så tror jag ändå på detta alternativet.

Vi var och kikade på hus härom dagen och hittade ett riktigt kanonhus som vi är väldigt intresserade av. Mer än så vill jag inte säga för nu.

I kväll blir det träning på IP. Frågan som alla undrar över ,förutom den om hur jag gör för få mitt fotbollsspel så brasilianskt, är om Andreas Klevtuns hysteriska form håller i sig. Jag såg på JIF:s hemsida att transferspekulationerna dragit igång på allvar och det är väl bara att hoppas på att ordförande Randewall har råd att erbjuda Klevtun ett högre bud än andra intressenter. Vad gäller mina transferförhoppningar så har Nanne fortfarande inte ringt, jag trodde att min högst väntade ledning i den interna A-lagsskytteligan skulle får den gode Bergstrand att fatta telefonen och slå en signal ,men icke. Snart tillåter jag vilken klubb som helst att höra av sig. Utom Öster.

Jojje och jag har kommit en betydande bit in vårt Twin Peaks-tittande. Jag tror det är fjärde gången jag ser serien men den är lika bra varje gång. Märklig,mystisk,konstig,otäckt och på något vis även lite humoristisk. David Lynch är nog en märklig regissör.
Ni som inte har sett serien rekomenderas att snarast göra det.

Jag skrev ju här för ett tag sedan om ett nytt bloggprojekt som jag skulle driva igenom, även Markku Ahonen nämde det i sin blogg och jag får väl förklara vad det var för något jag hade tänkt mig.
Planen var som sådan att en skribent från kommunens alla A-lag skulle blogga i samma blogg. Fotbollskommunen.blogg.se . Man skulle efter varje match skriva in ett referat så snabbt som möjligt efter match,utse sitt lags tre bästa spelare och ge den bästa tre poäng, den näst bästa två poäng och följdaktningsvis den tredje bästa en poäng, denna liga skulle efter säsongen ha räknats i hop och kommunens bäste spelare skulle ha korats. Varje lags skribent skulle även om det gick skriva ner startuppställningen samt vilka spelare som började på bänken. Detta är något jag var helt övertygad om att Emmaboda kommuns väldigt fotbollsintresserade invånare hade uppskattat att läsa om eftersom samtliga lag skulle vara representerade. Dock rann det hela ut i sanden då intresset från allt för många viktiga namn var för litet. Men vem vet det kanske blir ett nytt försök en annan gång. Man får se.
Nu vet ni vad det handlade om.

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0