En diskplockares dagbok

En ny vecka igen och första arbetsdagen är redan kirrad. Det är bra det. Vi har otroligt mycket att göra på min avdelning, ja på hela fabriken faktiskt. Det är väl roligt att det är så men någon ledighet blir det ju inte tal om. Tvärtom så har vi extra långa dagar i sex veckor.
I helgen var det marknad, en marknad som jag endast besökte i runda slängar fyra minuter innan chefen beordrade tillbaka mig till diskmaskinen på Emmagården. Nja, så allvarligt var det inte men herre jävlar vad jag diskade. Och kokade kaffe. Allt gick jättebra och dagen flöt på utan missöden.
 
På eftermiddagen efter arbetet så lade jag mig ner för att se KFF spöa Väsby och det gjorde dom ganska komfortabelt anser jag. 4-1 och en plats i finalen! Bra gjort. Nu finns det ju faktiskt relativt stora möjligheter till en dubbel... och CL-spel nästa säsong... nu kanske jag drömde mig bort  lite.

På kvällen var vi bjudna på lottöppning inne hos våra kära grannar Karro och Peter. På menyn stod vår nationalrätt : tacos. Fantastiskt gott. Det funkar alltid. Mätta och belåtna satte vi oss för att avnjuta Sveriges kamp mot Danmark och jag vill nog säga att det var en riktigt bra match även om den slutade mållöst. Zlatan visade att han, om han är på det humöret, kan vara en av världens absolut bästa anfallsspelare.
Sverige gjorde väl det mesta rätt förutom mål. Men alla andra resultat gick ju vår väg så EM är nära nu.
We need a visit to Vienna som Sahara Hotnights hade uttryckt det... Kanonlåt!
Framåt midnatt så var vi ett gäng som gick bort och kollade läget på Amigo. Helt bortkastade pengar faktiskt. Hazy Dizzy spelade och gjorde det som vanligt bra men annars var det ingen höjdare. Jag stannade bara någon timme sedan återgick jag till Peppe och Karros fest som var betydligt trevligare.

Söndagen inleddes med betongkeps modell värre men framåt dagen så var allt helt OK förutom ett stort mått av trötthet som till slut tog ut sin rätt mitt i Bridget Jones andra film som visades igår kväll.

Har börjat lyssna mycket på tjej-rockband, fråga mig inte varför. The Donnas och Sahara Hotnights har något som tilltalar mig.
Sahara Hotnights senaste skiva är grymt bra!

Dam-VM har börjat och enligt Jojje så vann Tyskland sin inledningsmatch mot Argentina med 11-0- Det får bara inte hända i ett fotbolls-VM.

Har börjat följa TV4:s  nya serie Heroes. Den verkar vara riktigt bra. Det är det bästa med hösten. Att det är helt legitimt att sitta inne på kvällarna och titta på tv och ha det bra. Människan är ju av naturen lat och jag är inget undantag så därför tilltalar hösten och vintern mig ganska mycket

AVVÄNJNINGEN DAG 29
Jag har hört att Berra Hörling ska sluta snusa i dagarna och vill därmed framföra mitt Lycka Till. Det fixar du!
Jag själv har inte så mycket att säga idag om det hela! Det flyter på, dagarna kommer och går. Allt handlar bara om att vara motiverad och att vara tjurskallig. Är man inte motiverad hjälper inga nikotinplåster i världen.

/~~/






Kommentarer
Postat av: sandra

hahahhaha ååå en jämnlike, jag vara också diskare hehe
:)

2007-09-10 @ 18:08:00
URL: http://bestick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0