Viadukt

Igår var en viktig dag av många anledningar:
*Viadukten in till Emmaboda firade 16-års-jubileum
*Det var torsdag
*Jag firade 26-års-jubileum...
...och kanske viktigast av allt. Säsongen drog i gång för Tampa. Och som den gjorde det. Ultrastarka New Jersey massakrerades med 3-1 och Gud gjorde två mål. Drömstart.

I går kväll vallfärdade folk mot 49:an för att celebrera samhällets store son. Vid halv sex blev det lapp på luckan och ingen mer släpptes in då platserna helt enkelt tagit slut.
Samhällets store sons sambo hade bakat kakor och bullar i alla dess slag och framför allt hade hon bakat en tårta med Tampa-emblemet på. Det tog emot att skära iden vill jag lova men med tanke på resultatet i nattens match så inser jag att det måste göras inför varje match Tampa spelar på hela säsongen.

image33
Inget är vackrare än Jojjes bak...


Dom som han in på kalaset innan deadline var: Mor och far, Martin o Natalie,Barbro och Svante och Jocke och Sara(som även dom hade all anledning till att fira!). Presenterna flödade och i ett litet urval så nämner jag
*En Whiskyprovning
*En Kaffebryggare
*En skjorta
*Två böcker, en om hockey och en om rockmusik
*Fem par blåa kalsonger
*En sponsor till två nya däck till bilen
Jag hade kunna hållit på i all eeeeeevighet med denna listan men jag väljer att stanna här.

I kväll blir det innebandy i Flygthallen och efter det så har jag lovat min vapendragare Frisk att vi kan se Leksand-Malmö hemma hos mig så så blir nog fallet.

Nu ska jag gå och raka mig
/~~/

Kommentarer
Postat av: Anso

Du fick faktiskt ett fint grattiskort oxå... Det är inte att förglömma...Vi kan faktiskt inte rå för att vi bor alldeles för långt bort i från Emmaboda.. Men våra tankar var med dig :-) Varför firade Jocke o Sara?

2007-10-05 @ 17:01:05
Postat av: AK

Aha...tänkte först "och vem fasen håller reda på vilken dag viadukten invigdes"....sen fattade jag varför...:-)
Hmm jasså du- det finns inget snyggare än Jojjes bak? Inte ens hennes bullar då? :-)
hrrrm...ursäkta "under bältet i bageriet"-humorn... kunde bara inte låta bli när du la upp en sån straffspark...:-)
Och att skära sönder Tampas klubbemblem med kniv...är inte det lite av en hädelse...:-)

2007-10-06 @ 00:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0