En stilla längtan till Peterskans

Helgen i Skåne försvann lika fort som en avlöning och numera är jag på småländsk jord igen vilket för all del känns bra.Väldigt roligt att träffa Malin igen efter hennes au pair-sejour i USA, Malin var som vanligt och den feta amerikanska maten hade inte satt några spår på henne utan hon var sig lik. Kan faktiskt mycket väl bli så att EIS dam får ett prima nyförvärv om jag fattade saken rätt...Man vet aldrig vad som händer. Inflyttningsfesten hos Marcus och Ann-Sofie avlöpte utan incidenter och var rasande trevlig. Hittade till och med två sköna lirare som var lika NHL-intresserade som jag vilket inte gjorde saken sämre. Ett rykte florerade att Zlatans brorsa skulle komma eftersom Marcus och han jobbar ihop men så blev inte fallet. Tyvärr.Han missade en bra fest!
På festen spelades det ett spel som man spelade med hjälp av alkohol och tärningar och väldigt snart insåg Johansson vilken enorm potential detta spela hade, anledningen till att jag talar om själv i tredje person och dessutom tilltalar mig själv med efternamn är att det var en betydande del av spelet. Jag kommer jobba stenhårt för att detta spel ska växa sig stort även i Emmaboda.

Tågresorna till och från Malmö C gick även dom smärtfritt och ja gkan tycka att tågresor kan vara ganska avkopplande även om jag idag har svurit rätt mycket över att man knappt kunde få in P4 på radion i tåget utan fick igenom brus följa BP-KFF och det var sådär. När sedan Kalmar uppenbarligen spelade ganska dåligt längtade man hem till trygga Peterskans. Vi han hem precis lagom till att César sköt in 2-1 till FF och därmed sätter kalmariterna ordentlig press på IFK och DIF.
BP trillar nog dessvärre ut vilket jag personligen tycker är lite tråkigt och jag hade hellre sett att Trelleborg ramlade ur men nu blev det så.

Ska alldeles strax raka skallen och duscha för att sedan tillaga och förtära någon form av kvällsmåltid.

I morgon är det dags att jobba igen...uuusch

Har Camilla Läckberg någon fan-club? Annars ska jag starta en.
/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Vilket föranleder den oinvigde att förundrat undra, vadan då Peterskans???
Och skulle f ö dina andra rykten bli nyheter torde du ja ha en rätt god chans att vara först med dem igen...:-)

2007-10-21 @ 22:21:55
Postat av: Ante

Peterskans är namnet på Peter Fagerströms TV-soffa då det vanligtvis är tillhållet för oss KFF-supportrar under matcherna som vi inte ser live. Det har blivit ett mycket populärt ställe.
Vad dom andra rykterna anbelangar så vill jag varken bekräfta eller dementera, inte för att det på något sätt är hemliga uppgifter utan snarare för att huvudpersonen själv antagligen inte vet hur hon ska göra men EIS är en möjlighet som jag tror lockar ganska mycket. Kom ihåg var du läste det först.

2007-10-22 @ 16:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0