EIS och Kimi Räikkönen

Igår kväll var det EIS-fest. En fest som har varit vansinnigt bra dom gånger jag har deltagit men denna gång drevs det en hatkampanj mot mig.Nja det var inte så allvarligt men jag misstänker att detta var vissa smygvikingars sätt att trycka ner mig i skorna. Det hela började med att en dam blev arg , på mig kändes det som, för att kösystemstekniken i kassan till baren inte fungerade med önskvärd snabbhet och därför gjorde så att alla inte satt på sina platser när maten skulle avnjutas. Men efter ytterligare någon minut så var alla i allafall där dom skulle.
Maten sen, kyckling med klyftpotatis och diverse såser. Mycket gott, faktiskt så gott så att det helt otippat(?) fanns folk som ville ta mer än en gång vilket uppenbarligen inte var tillåtet då det helt enkelt inte fanns mat så det räckte ens till en förstarunda för en del. Jag och min gode vän Daniel Karlsson anser oss fortfarande växa och tog därmed det kontroversiella beslutet att hämta mat en andra gång vilket vi inte skulle ha gjort för dom människorna som inte hade fått mat första gången blev lite sura för att vi (det var ett helt gäng andragångstagare faktiskt) stod där igen. Vi insåg detta tidigt och släppte gentlemannamässigt före dom som inte hade fått. Men när folk fortfarande blir arga för att man till och med står utanför kösystemet så förstår jag inte riktigt vad vi skulle gjort annorlunda. Men allt löste sig och istället för en kycklingfilé så fick det bli en macka extra. Det gick bra det med och senare fanns det kyckling i massor så allt avlöpte fint till slut ändå.

Nästa chock kom när jag stod i kön till baren och en annan dam ifrågasatte hur jag hade hamnat längst fram ikön. Antagligen genom att ha stått längst av alla i kön...Antagligen. Hennes väninna hade dock sett hela händelseförloppet och ställde sig helt på min sida vilket kändes lite som en seger.

Nu kan det låta som att jag är bitter vilket inte alls är fallet utan jag hade en toppenkväll med god mat och riktigt bra underhållning. Är det något dom är bra på i EIS, förutom fotboll förståss, så är det att anordna fester. Har varit på många klubbfester men EIS fest slår samtliga. Bra jobbat ni som skötte spakarna!

I eftermiddag avgörs Allsvenskan och Peterskans är bokat. Jag hoppas på mirakel. Jag vet att det kan hända. KFF kan vinna SM-guld i eftermiddag. Oddset på det är betydligt lägre än att Vitryssland skulle slå Tre Kronor i OS 2002 men lik förbannat hände det så än så länge kan allt hända.

Jag tittade lite på TV4 satsning "Fredag hela veckan" i fredags och i en av sketcherna så spelade Markoolio den finska Formel 1-stjärnan Kimi Räikkönens bror. Jag vet inte riktigt men var inte den karaktären något så in i helvetes lik Bodabruks fd stjärnbloggare? Jag och min sambo var ialla fall rörande överens om detta faktum...No offence om du fortfarande läser denna blogg MA men vi tyckte faktiskt det!

Till helgen blir det antagligen en hel del fotboll när Vissefjärdas damcup sparkar igång. Kan bli skoj.

Tittade på filmen "Offside" i morse. Man känner igen en del... VIlken kanonfilm.

Nu ska jag duscha som man luktar gott till matchen med stort M

Borde man inte ha sommartid året runt? Ganska meningslöst att vrida klockan tycker jag. Denna gången är det förvisso åt det "bra" hållet men ändå.
/~~/


Kommentarer
Postat av: Undrande

Jag såg bloggaren på cykel med bagarhustrun vid sin sida vid ett snåret.. om nu festen var så bra varför var Ni då ute å cyklade?

2007-10-28 @ 13:08:18
Postat av: Ante

För att vi var trötta då och hade inte mer moves att lära ut på dansgolvet.

2007-10-28 @ 13:30:30
Postat av: AK

Vad är det för "bra håll" med att det nu blir skumt klockan fem på kvällen???
Och vad i hela fridens namn är det för damer du springer på när du är på EIS-festerna egentligen som du lyckas irritera så till den milda grad...
Och vad hör jag- gå hem från en fest innan den är slut...Ålderns fel? :-)

2007-10-28 @ 17:39:41
Postat av: Ante

Jag vet faktiskt inte vad det var för en dam... Jo det är ju som så att man är ju inte direkt 25 längre...

2007-10-28 @ 18:01:16
Postat av: MA

Från och med NU slutar jag läsa denna blogg!!!!

2007-10-29 @ 17:59:47
Postat av: Ante

Det var hämnden för att du skrev att min blogg hade ett töntigt namn... Hehe, jag tror du kan ta det MA.

2007-10-29 @ 18:16:28
Postat av: AK

Kimi Räikkönen? Han måste ju vara bror till Janne Ahonen. Det hörs ju på namnet...dessutom vågar ju båda kasta sig handlöst utför okända stup utan att veta var de ska landa..i en skidbacke eller en het debatt emd innebandyspelare..:-)

2007-10-29 @ 20:26:59
Postat av: MA

På tal om innebandy så har Svenska Innebandyförbundet konferens på Scandic hotell i Halmstad där jag befinner mig för tillfället. Dom känner inte igen mig...vilket jag är glad för!

2007-10-31 @ 11:50:03
Postat av: Ante

MA: Jag som trodde att Markkuulio var känd även där...

2007-10-31 @ 19:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0