Den sluga majoriteten

Har precis fått i mig en laddning tacos så nu är jag mätt och glad. Hade tänkt titta lite på elitserie-hockeyn men jag har inte vågat föreslå det så jag gick och bloggade istället...
I morgon ska jag till vilket pris som helst spendera kvällen i tv-soffan framför Nybro-Oskarshamn som TV4 Sport sänder. Jag tänkte bjuda in Lasse Sjuk och Frasse Larzén men jag tror inte dom kommer. Jag är numera bannlyst från deras bana (VikingLine) och får knappt ens längre samtala med linans tre övriga, för övrigt fullt normala, montörer TurboTony,Mange Macka och Fredde Bärsärk.
Lasse Sjuk hävdar att jag röjde hans identitet i förra inlägget när jag skrev att Lasse Sjuk var tränare i Vissefjärdas damlag. Jag misstänker att den stora majoriteten slugt nog hade knäckt det innan...

Igår var vi på restaurang, Larmgatan 10 i Kalmar där vi firade min far som igår nådde den prydliga åldern 50 år. Trerättersmeny blev det med Toast Skagen, Filét Mignon och avslutningsvis glass som innehåll. Jag är oerhört ovan vid att äta trerätters och kände ett visst mått av nervositet när jag intog min plats. Men det hela gick ju vägen och jag vill nog påstå att matsalen på WWW har en bit kvar till den nivån.

Tampa fick däng av Washington inatt. 5-3. Skit. Lecavalier blev arg och slog en kille på truten. Två minuter för slashing,två för att ha startat slagsmål,fem för själva slagsmålet och tio minuter för misconduct blev resultatet. Då gillar man inte att förlora. Jag gillar den inställningen. Han blev till och med hyllad av tränaren efter matchen för just det faktum att han tog stryk för laget och det tände övriga lagmedlemmar. Som sagt, jag gillar den inställningen. Jag vet att jag är relativt ensam om det på denna sidan Atlanten men jag står fast vid det.

Har varit ute och sprungit med en 50+are i kväll...7 km terräng och jag vann....Hehe. Du ska få revansch far.

I morgon är det innebandy igen, bara en timme dock men det får duga. Henke Medin vågar sig nog inte dit efter att jag markerade var skåpet skulle stå sist vi spelade.

Nu ska jag gå och fika lite med min förtjusande sambo...Jag antar att det ändå är synnerligen små chanser att valet av TV-kanal blir den som sänder hockeyn. Tyvärr är man nu degraderad till Tårt-Kennet, för er som inte vet vad det uttrycket betyder kna jag tala om att det är steget värre än när man bara är toffel-hjälte, så det blir nog ingen hockey

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0