Brotts-statistik

Efter gårdagkvällens resultat i Allsvenskan så är det bara att inse att det ser inihelvete mörkt ut för KFF och deras chanser att ta SM-guld. Men hoppet lever likväl in i sista omgången och allt kan hända även om det ska ganska mycket till innan både Djurgården och Göteborg tappar poäng hemma mot BP resp. Trelleborg. Men i årets allsvenska kan allt hända.

Man måste ändå ge AIK en eloge för sin insats i går mot Göteborg. Dom borde ha vunnit den matchen stort men nu vann IFK genom matchens enda "mål". Läggmatch för att förvärra för Djurgården var det i alla fall inte tal om.

Har blivit invald i festkommitén på jobbet. Eller invald och invald... Då den posten inte är något som så många strävar efter  och så inte heller denna gång så togs beslutet över mitt huvud och nu är jag tillsatt utan mitt medgivande.Allt är smygvikingen Lasse Sjuks fel. Han valde att säga upp sin plats i kommitén och chefen undrade vem som skulle fylla hans lucka. Mitt namn yttrades då genast från Vissefjärdatränarens mun och chefen beslutade genast att så skulle bli fallet utan att ens fråga.
Lasse Sjuk ligger härmed riktigt farligt till...undrar förresten om han syns i Nybroklacken i morgon?? Antagligen...

Själv hinner jag inte till Victoriahallen i morgon eftersom vi ska fira min far som fyller 50 år i morgon. Grattis grattis!

I kväll blir det två timmar innebandy i flygthallen. Ska bli skönt att få lira lite igen efter ffredagens missade pass  då jag  satt på ett tåg till Malmö.

Lyssnade färdigt på Läckbergs bok "Tyskungen" idag på jobbet. Den höll inte riktigt samma klass som "Olycksfågeln" men var ändå riktigt bra. I morgon börjar  jag lyssna på "Isprinsessan".
Ganska otroligt ändå hur mycket mord det sker i trakterna kring Tanumshede/ Fjällhaga... Ungefär som i Ystad med Wallander och hans gäng. Intressanta och bra böcker är det however...

EIS-fest på lördag. Brukar vara riktigt bra tillställningar och allt tyder väl på att så blir fallet även i år.

I kväll spelar Sahara Hotnights live i Musikbyrån vid 19.30 på SVT. Ska spelas in.

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0