Surreal but nice

Så... Nybro åkte på stryk av Leksand med klara 4-0 och hoppet om en helt fantastisk måndag på WWW  ( Water and Waste Water för er som undrar) försvann. Nu kommer jag istället få det väldigt tufft när jag entrar fabriken.   Belfour vaktade kassen för Lekingarna och gjorde det uppenbarligen bra eftersom han inte behövde vittja nätet en enda gång. Med andrra ord så kanske han gjorde själ för exponeringen i Vikings annonskampanj inför matchen. Publiksiffran var 2554 och jag är helt övertygad om att Belfours deltagande gjorde sitt.

Såg "Isprinsessan" i går på TV. Jag har sett mycket skit på TV men detta tar nog fan priset. Hur kan man sjabbla bort en så fantastisk historia så groteskt? Jag fattade knappt någonting. Den fan som har regiserat detta kan inte ligga bra till vid nästa löneförhandling. Det enda positiva i det hela är att jag får chansen att säga den mest vuxna frasen i hela det svenska språket. Håll i er.... Jag tyckte att boken var mycket bättre än filmen!  Det var trevligt att få den meningen ur sig. Surreal but nice som dom hade sagt i "Notting Hill"

Spenderade en hel del tid nere i sporthallen igår kväll och fick se Lasse Sjuks VGIF göra helt OK ifrån sig med segern  mot Smedby som toppinsats. Annars var Madesjö IF 1 kvällens dominater och kommer att bli farliga även i söndagens slutspel som dom tog sig till tillsammans med EIS2. Kvällens höjdpunkt var nog ändå när en måvakt endast någon minut in i en match drabbades av kramp (!!!). Visst kan man vara dåligt tränad men hade jag varit så jävla dåligt tränad så jag fick kramp efter typ två minuter som målvakt så hade jag nog övervägt situationen.
Jag har själv en hel del problem med kramo i fotbollsmatcher och vet vilken smärta det innebär och försöker absolut inte göra mig rolig på andra människors smärta.

VikingLine är en man kort nästa vecka och efter ett gemensamt beslut av de bägge ärkesmygvikingarna Lasse Sjuk och Frasse Larzén så fick jag förfrågan om jag kunde tänka mig att jobba i hop med mina antagonister nästa vecka. Jag accepterade erbjudantet med glädje men till slut blev det inte så då varken jag,Lasse eller Frasse sitter på någon som helst beslutsfattande position och har då heller inte matk att bestämma vem som ska jobba var så därför gick planerarna in och bestämde att så inte skulle bli fallet. Synd. Det hade kunnat bli hur kul som helst!

I eftermiddag blir det åter sporthallen för att följa Jojjes lag. Jag tror att dom kan få det tufft i den gruppen. KFF och IFK Kalmar är inga lätta motståndare. Jag tycker personligen att det är märkligt att de tre (divisionsmässigt) bästa lagen hamnar i samma grupp. Märkliga regler angående fotboll vs futsal också må jag säga. Fotboll och futsal klassas inte som samma sport så därför är det helt möjligt att spela fotboll för Johansfors och futsal för Hovmantorp till exempel. Och är man inte registrerad för något lag så kan man med spelarens tillåtelse skriva över spelaren samma dag om jag fattat det hela riktigt. Jag råkar veta att jag inte är registrerad och därför suttit och väntat på telefonsamtal från olika klubbar men ingen ringer...

Nu har vi diverse tvätt att ta hand om.
/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Kramp? Hon fastnade ju för fasen i målnätet med foten och höll på att vrida sönder knäet...Var du igång tidigt igår eller? :-)
I övrigt var din analys av dagens spel tyvärr riktig.
EIS räckte inte till för att gå¨vidare i år heller, men du kan i a f vara nöjd med din sambos insats.

2007-11-03 @ 18:00:41
Postat av: Ante

I så fall undrar jag varför hon skrek att hon hade kramp. Det hade inte jag skrikit om jag fastnat i nätet. Ja med Jojjes insats är jag jättenöjd.Jag tycker att hela laget gör en bra turnering trots att man inte går vidare

2007-11-04 @ 11:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0