Lyxfällan

Då var det så helg igen. Jag är nämligen ledig i morgon utan någon egentlig anledning förrutom att jag på kvällen ska på tipsfest och då kna det vara bra att ha en sovmorgon i ryggen.

Sverige lyckades knyta ihop säcken och ta sig till EM-slutspelet vilket var väntat men likväl skönt att det är grejat nu. Zlatan, Anders Svensson och Micke Nilsson gjorde godkända insatser. Övriga har mycket mer att ge. Lagerbäck hade tydligen sjungt sången om Märta och hennes träben på segerfesten. Den låten har min far spelat sedan gitarren uppfanns så jag är väl införstådd med denna klassiker. Hade varit annorlunda att höra Lars lagerbäck sjunga den dock. Undrar om det bjuds på sådana musikaliska överraskningar på nedflyttningsbanketten i Johansfors på lördag? Jag hade gillat att se Frallan ta på sig sina "bed-room-eyes" och tolka Cyndi Lauper. Bara ett tips om någon festansvarig läser detta.

Lecavaliers "streak" bröts i natt när NY Rangers slog tillbaka mina hjältar med 2-1 i Florida och Henrik Lundqvist var tydligen bäst på isen. I natt spelar jag in Ottawa- Pittsburgh och startar morgondagen med den bataljen.

Månadens hårdaste kommentar på jobbet: "Hade Lasse Frisk varit en hund hade man avlivat honom". Denna oförglömliga mening uttalades av Nicklas " Den Sockersjuke" Windén och kommer för evigt att bli ihågkomen i Water Waste Waters produktverstad X (Mixer på Flygt hade man sagt förut men det gör man inte längre).

I kväll får det bli ett par rundor Betapet och kanske en whisky för att fira att det är helg eller rent av lyxa till det med en öl.
Lyx för mig är förmodligen inte riktigt samma sak som för den mer välbärgade delen av befolkningen.
Exempel på lyx i mina ögon:
* När det finns vindruvor i fruktkorgen på jobbet.
* När någon från nattskiftet glömt kvar gårdagens sportblad på toaletten på jobbet
* När man inte behöver ha två olika färger på benskyddstejpen
* När det serveras klyftpotatis i matsalen på Water Waste Water
* När man har Hönökaka istället för Lingongrova med sig på morgonen på jobbet
* När man av okänd anledning inte cyklar till och från jobbet
* När man har möjlighet att hälla mjölk i kaffet
* När Jojje tar med sig negerbollar hem från fiket
* När Tampa spelar på Canal +
* När jag inte har någonting inplanerat en kväll
Och så vidare... Jag är fullt medveten om att jag antagligen är ensam om att klassa dessa saker som lyx men det gör mig ingenting

Nu skiter jag i detta...
/~~/

Kommentarer
Postat av: KG

Ante, du missade ju att kommentera ditt nya sidoprojekt som modekonsult. Såg att kunderna började strömma in bland kommentarerna på förra inlägget :)

2007-11-22 @ 23:20:00
Postat av: Ante

Ja, det har kommit till folks kännedom att jag är något av en modeguru vilket jag finner både roligt och ytterst oväntat... Herregud jag vet ju fan inte vad som är fram och bak på skjorta...

2007-11-23 @ 11:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0