Kallt vatten på Jul-Kul-Cup

I dag har jag spelat tennis. På ena sidan stod Ante "Agassi" och på andra sidan stod Emmabodas vackraste egenföretagare dessutom akompanjerad av en halvamerikan som säger sig vara egenföretagarens syster. Jag vann med stensäkra, urstarka,förkrossande , förödmjukande 6-0.

Såg Zlatans balja igår. Det är ungefär så där det ska gå till. Jag känner igen mig mycket i den mannen. Vi har ungefär samma kvalitéer som fotbollsspelare men vi delar även uppfattningen att är det inte snyggt så räknas det inte.
Jag har alltid hävdat att jag hellre skjuter stenhårt i ribban så där så bollen studsar ner på mållinjen och upp ribban igen och sedan väck, än att göra ett fult mål typ raka in en retur med knäet och ha noll koll på var bollen kommer hamna för att sekunden senare inse att man hade turen att göra mål.
Den inställningen kommer sig säkert av att jag inte gör så mycket mål och försöker trösta mig med att annat räknas också, men ändå.

Det sägs att det ska bli kallt i helgen. Kyla och Jul-Kul-Cup är en kombination som jag fortfarande än idag drömmer mardrömmar av. Det var nämligen så att jag 1996, som nybliven 15-åring skulle köra på min oerhört fina, dock inte så snabba, Yamaha DT som jag fått i födelsedagspresent några veckor tidigare ( om jag inte minns helt åt helvete så hade LBK:s forne stormålvakt Martin "Rydan" Rydqvist den innan mina föräldrar köpte den åt sin förstfödde) upp till just JulKul. Vad värre var, var att jag som nybliven framförare av motorfordon inte hade någon som helst vana av vinterväglag, eller vinterväglag ä att överdriva det hela enormt. Det fanns en enda vattenpöljävel i hela Emmaboda som just den kalla lördagsmorgonen hade frysit till is. Det är något som man som 15-åring på moped inte kalkylerar med när man i full fart kommer uppför backen vid läkarstationen och ner för backen mot sporthallens entré, skulle svänga runt och parkera mitt fordon bakom entrén ungefär vid den lilla ingången till B-hallen. Det var då det hände, på åvan nämnda vattenpöl så får jag sladd på moppen och faller handlöst i backen och blir liggande. Jag kollar mig om för att försäkra mig om att ingen sett mig, helt förgäves för precis i det ögonblicket så kommer ett helt jävla flicklag, antingen F13 eller F15, med gröna klubbdressar och spatserar precis i min riktning och en av dom frågar mig lite spydigt hur det gick. Jag svarade att det gick bra, reste mig upp och körde hem. Full av blåmärken.
Jag tackade dock min lyckliga stjärna för att jag hade hjälm på mig, inte för att den skyddat huvudet utan för att den dolt min identitet på ett ganska bra sätt.
Svåra minnen
/~~/


Kommentarer
Postat av: KG

haha, du är inte den enda som råkat ut för otäcka mopedolyckor, i ditt fall kunde du i alla fall skylla på isfläcken. jag drog omkull i en kurva som hade, citat "blöta löv". det var halt som fasen, men den var ingen förklaring man fick annat än hånskratt av i skolan..

Har du bokat biljetten till tampas NHL-premiär i sthlm näst höst än?

Syns på söndag!

2007-11-09 @ 07:48:53
Postat av: Ante

Jag läste precis om premiären! Vilken grej. Kosta vad det kosta vill, jag ska dit. Hoppas bara att det blir Tampa som åker hit.Tydligen var det Pittsburgh, Ottawa och Tampa som var mest aktuella. Vilken grej! Kanske till och med två matcher!

2007-11-09 @ 13:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0