Ingelsten

Söndagmorgon igen. Helgerna går otroligt fort.

Denna helg har varit i av det hårdare slaget med en dunderskiva i Kalmar i fredags och en för mig lite lugnare lottöppning hos Hörling/Strand igår kväll.
Fredagen först. Bowling och middag på Harry´s i Kalmar med jobbarkompisarna stod på schemat och vi korkade upp vid 16-tiden i brorsans lägenhet för att vid 17.30 hoppa på bussen vid stationen som skulle t oss till residensstaden. Först ut var en bowlingmatch mellan montörerna och bearbetarna. Matchen slutade lägligt nog oavgjort vilket jag antar att den hade gjort hur överlägset det ena laget än hade varit. Trots att vissa i vårt lag enligt ryktet hade tränat i Emmabodas bowlinghall tidigare samma dag så räckte det alltså inte hela vägen fram.
Sedan var det middag som bestod av oxfilé och potatisgratäng och var himmelskt gott. Brorsan lyckades dessutom charma servitrisen så pass att hon efter tillfrågan kom in med extra oxfilé. Sånt höjer betyget!
Senare intog vi vår rättmätiga plats. VIP-båset.  Det var antagligen inte tänkt för en busslast blåbyxor från Emmaboda men det var å andra sidan helle ringen som sa något så där hängde vi nästa hela kvällen. Vi beställde även in världens största öl. Fyra liter innehöll den men jag antar att det är så man gör i VIP-bås.Vi hade långtgående planer på att beställa en lika stor whisky men efter att ha räknat på sken så kom vi fram till att så inte skulle bli fallet.
Kvällen fortlöpte med dans och Black Jack-spel som precis som vanligt inte generarade i någon vinst alls men det känns tufft att sitta vid ett sådant bord och addera tuffhetsgraden med att sitta i VIP-båset så förstår du nog hur oerhört häftiga vi mixerarbeare faktiskt är.

Fråga bara Patrik Ingelsten...Han var där med någon kompis och hade väl knappast hunnit mer än att sätta sig innan den yngste i min familj stövlade dit och pratade med FF-mittfältaren som om dom hade hängt i hop sedan lekis. Även jag var framme men nöjde mig med att gratulera till en fin säsong.
Kan tänka mig att Martin är på väg in till Kalmar just nu faktiskt för att fortsätta prata gamla minnen med Ingelsten.

Vid 01 var det dags för hemresa vilket låg helt rätt i tiden och runt 02.30 var det sängen som gällde.

I går sedan var vi på lottöppning hos David och Frida, trevligt som vanligt och djävulskt god mat. Ris med någon kantarell/nötköttsgryta var fullt i klass med menyn på Harry´s. Lottmässigt gick det väl ungefär som vanligt och vi drog faktistk in lite pengar denna gång. 100 kr i straffskatt plus 95 kr från förra månaden och sedan så spelade vi alla tjugo kronor var på resultatet i Spanien-Sverige och då ingen hade resultatet 3-0 så tillförr även dom pengarna lottkassan. Jag var tyvärr väldigt trött och seg efter fredagens batalj så jag nådde aldrig någon högre grad av berusning under gårdagen vilket antagligen är anledningen till att jag orkar sitta och blogga vid halv nio en söndag morgon...

På fredag som kommer är det dags för årets tipsfest. Årets i särklass hårdaste fest.

Påstod ju för ett tag sedan att artisten Markoolio i ett program hade vissa likheter med en stor Bodabruk-profil. Bedöm själva...

image39
Markoolio eller Markkuulio?


Lecavalier fullständigt dominerar NHL just nu. Sju raka multipoängsmatcher (matcher där man gör mer än en poäng) och den gode Vincent är på väg mot en ännu bättre säsong än förra. Tampa spelar också bra just nu och 5-2 segern sist mot ärkerivalen Capitals satt som en smäck.

Nu måste jag ha mat.
/~~/

Bilden är tagen från Markoolios blogg på www.finest.se

Kommentarer
Postat av: MArkkuulio

Du samlar "poäng" Ante...
...förövrigt är det ett bra tag sedan jag rakade av mig mustaschen. Ser inte ut att vara en dag över 30!

2007-11-18 @ 18:23:18
Postat av: Ante

MA: Hehe... Jag tror du kan ta det.Och jag antar att jag får igen det någon gång. Men håll med om att det inte är helt olikt?

2007-11-18 @ 20:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0