Days of our lives

En vanlig dag i mitt liv ser ut som följer:
05.12 ringer mobilen för första gången och jag är snabbt där och trycker på snooze-knappen. Det är niominuters-intervall på ringningarna vilket förklarar den udda tiden 05.12
05.21. Ringer det igen, jag låtsas som ingenting och snoozar en vända till.
05.30. Uppstigardags. Snabbt upp och klär på mig och borsar tänderna och tvättar mig.
05.39. Stänger av mobilalarmet eftersom jag alltid glömmer det.
05.42. Möter Johannes och Peter upp för gemensam cykelfärd till WWW dom veckor deras skift passar. Jag börjar alltis klockan 06.00 medan Johannes och Peter jobbar skift så därför cyklar jag själv varannan vecka
05.53 Framme vid cykelstället
05.55 Byter om till den blå arbetarkostymen
05.58. Stämplar in
06.00. Dricker en slurk kaffe för att vakna till och drar sedan igång med dagens uppgifter som väldigt väldigt ofta påminner om gårdagens uppgifter.
06.13. Hemlängtan
09.00. Frukostrast och allt som oftast två skivor Lingongrova med cognacmedvurst( det är ett väldigt fint namn på ICA:s billigaste prickiga korv) och en kopp kaffe till det. Jag sitter alltid vid samma bord då jag är helt emot förändringar av rutiner. Vi mitt bord sitter även Lasse Sjuk, Mange Macka, Den Sockersjuke,Tony,Janne och även Laken ibland. Frasse Larzén och jag sitter inte vid samma bord med tanke på att vi inte vill förstöra friden för övriga blåbyxor.
09.20 är arbetet igång igen
09.35.Hemlängtan
12.00 är det utstämpling för lunchrat och gemensam promenad till matsalen för mig, Lasse Sjuk, Mange Macka och Den Sockersjuke.
12.25 åter vänder vi till Mixerverkstaden och har 15 minuter kvar på rasten (vi måste vara utstämplade minst 40 min) och den kvarten spenderas nästan alltid på internet.
12.40. Arbetet tas upp igen med nya friska krafter...
12.47. Hemlängtan
15.30 Utstämpling och här slutar arbetsdagen om allt går som planerat, ibland lite tidigare och ibland lite senare. Vi jobbar efter modellen flextid vilket passar mig bra.
15.31 Omklädning och dusch
15.45 På cykeln på väg hem. Har man riktigt mycket tur här så kan man få sällskap på cykelturen vilket ibland består av min gamle coach "Dala" och ännu oftare av min antagonist Frasse!
16.00 Hemma
17.00 Någon form av förtäring, kan bli tidigare om någon av oss har tidig träning vilket någon av oss oftast har
18.00 Diverse träningar, om inte så brukar det bli ett varv med dammsugaren eller liknande för att sedan hamna en stund framför datorn eller TV:n.
21.30 gör jag mig i ordning inför natten
22.00 Sängläge och varje ord av innehållet i Sportnytt iakttas med största intresse. Jag bestämmer över fjärrkontrollen efter 22 är dealen i vårt sovrum.
22.15 Smålandsnytt
22.30 Släcks lampan.


Ganska ointressant att läsa om, det förstår jag, men nu när du ändå har läst det så är det inte mycket att göra åt det...
/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Så då är bara den väsentligaste frågan kvar- när 17 hinner du med att blogga då...? :-)

2007-11-05 @ 20:51:33
Postat av: Ante

Lite då och då. Tyvärr inte så ofta som jag skulle vilja.

2007-11-05 @ 21:01:24
Postat av: Anso

Jag är hemskt lessen.. Vill verkligen inte förstöra din bild av dig själv som makthavare.. Men vid 22-snåret har väl Jojje redan sovit ett par timmar, tro fan att du har dosan då... :-)

2007-11-06 @ 18:25:33
Postat av: Ante

Anso:Jag vill varken bekräfta eller dementera bara konstatera att jag har makten över dosan efter 22 i sovrummet. Oftast.

2007-11-06 @ 20:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0