Damishockey

Ännu en dag har gått på min sjukskrivning och jag är just nu i obeskrivlig smärta...Kanske inte riktigt men nästan.
Skulle ite ha behövt åka till doktorn idag men blev tyvärr tvungen att lägga in en snabbvisit på Emmaboda vårdcentral då mitt sår ännu inte slutat blöda. Fick ett nytt ordentligt bandagen med diverse olika tejper och blodstillande vadd med mera. Det funkade skitbra. I ungefär 20 minuter sedan var även detta bandage genomblodat. Men denna gång blev det värre då det var stängt på vårdcentralen. Vad göra tänkte jag och fick med hjälp av min mor och far i hop ett ganska bastant bandage som dock tyvärr just nu i skrivande stund har börjat skifta färg till rött. Jojje får hjälpa mig när hon kommer hem.

Jojje är nämligen i Ullared tillsammans med Malin,Martin och Natalie. Eftersom jag har iallafall lite manlighet i kroppen (Ahonen, håll med om att Ullared är värre än innebandy??) så valde jag att stanna hemma och se till så att allt fungerar som det ska i Emmaboda. Jag fick ett samtal vid 16.30 från min fantastiska sambo som tillkännagav att hemresan var påbörjad. Då kan man tycka att de borde varit hemma vid detta dagset men så är inte fallet. Möjliga orsaker:
a/ Martin kör
b/ Någon av systrarna Sjöndin har glömt köpa något livsviktigt.
c/ Underkylt regn och en tänkbar avåkning...Njae, inte trolig om alternativ A är ett faktum
d/ Föraren har missat en avfart och kommit ut fyra mil från Jönköping istället för i Växjö och därpå ringt mig och bett mig spela in "Bonde söker fru" och Grey´s Anatomy" .
Jag har ganska säkra bevis på att alternativ D är det rätta...

Det har kommit till min kännedom att det finns en del personer som anser att innebandy är en kärringsport... Kan hålla med om det på vissa punkter men vill hävda att det framstår som Ultimate Fighting i jämförelse med Serie A-fotboll,utomhusbandy eller damishockey.

Damishockey ja, hur fan tänkte man där? Varför får inte damerna tacklas? Det är ju liksom det som skiljer hockeyn från bandyn. Det är ju hela grejen. Tala om diskriminering.Gör det ondare om en tjej får en tackling av en tjej än om en kille får en tackling av en kille?? I så fall hänvisar jag till de videoklipp som jag la ut för ett tag sedan under rubriken "Greatest Hits".
I hockey får man tacklas annars kan man lika gärna syssla med någon annan sport.

Nu måste jag ha ett nytt bandage, snabbt...

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

Nåja, damishockey är i a f den enda typ av ishockey där Nybro IF lär fostra några landslagsspelare. Därmed borde man med visst fog kunna kalla den klubben för ett riktigt kärringlag eller hur..:-)

2007-11-28 @ 20:57:37
Postat av: AK

PS Ullared-Emmaboda via- Jönköping????
Det var månne inte helt enkelt sa att A6 lockade vissa köpgalna individer lite för mkt på hemvägen? :-)

2007-11-28 @ 20:59:20
Postat av: Ante

Hur kommer det sig då att TAIF spelar en divsion under kärringarna? Är det då ett flicklag eller har dom bara konstant mensvärk?

2007-11-28 @ 22:03:21
Postat av: Ante

Angående vägvalet så finns det mer att önska beträffande resenärernas geografikunnande! A6 var inte en del av resan.

2007-11-28 @ 22:05:14
Postat av: jojje

malin är det enda jag säger, malin...

2007-11-28 @ 22:35:18
Postat av: AK

Jojje: Nu ska vi inte skylla ifrån oss på Malin va? Bara för att du är chef på jobbet...
Hon hittade ju för fasen alldeles själv ända bort till och runt över halva Usa så då kan väl inte Växjö vara så himla svårt att hitta...:-)

Ante: Kan inte påminna mig om att TAIF har haft damishockey på programmet.
Den sporten är nog bara utbredd vid Victoriafallen o i Lakerdome...
TAIF:s herrar däremot massakrerade Kristianstad ikväll o ångar på mot ett väntande platsskifte med dina vikingar...:-)

2007-11-28 @ 23:12:02
Postat av: Ante

Den gamla storklubben Kristianstad ja...

2007-11-29 @ 08:06:50
Postat av: AK

Tycker f ö Lenny beskrev vikingarna rätt bra, avd. självinsikt: "Vi ligger näst sist i den här dyngserien"...
Hmmm....såg förresten Malun på jobbet idag, men chefen hennes hade visst inte hittat hem än...eller håller hon månne på med att lägga nya förband om någons sår...:-)

2007-11-29 @ 09:48:42
Postat av: Ante

Självinsikt är bra...Visste du förresten att Tampas coach John Tortorella har lirat för Kristianstad?

2007-11-29 @ 11:23:34
Postat av: AK

Ehhh....näe....det namnet lät mer som en italiensk pastasort....men har han sina hockeymeriter från Kristianstad kanske det förklarar Tampas nuvarande form..

2007-11-29 @ 16:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0