Uselt

Match igår kväll mot obesegrade Trekanten hemma på IP. Vet inte riktigt vad som var fel men vi gjorde vår sämsta match under min tid i klubben. Redan på uppvärmningen kändes det lojt och okoncentrerat.
Till själva matchen då.
I början av första tycker jag det egentligen inte händer så speciellt mycket, några ströchanser åt varje håll men bra målvaktsspel från båda håll gjorde att det 0-0 stod sig nästan hela halvleken ut, dock gjorde det inte det. Jag fick för mig att jag var Cristiano Ronaldo och började dribbla på mitten i en från början helt ofarlig situation där rätt alternativ för mig hade varit att spela tillbaka bollen på Bergkvist, man kan säga att jag inte riktigt valde det alternativet utan jag drog första gubben på mitten och när jag hade gjort det så tyckte jag att jag skulle klara en till. Det gjorde jag inte. Trekantens innermittfältare fick tag på bollen och slog en passning på djupet till en forward som drar vår back och rullar in 1-0 bakom en chanslös Nordan i målet.
Jag som själv brukar bli ordentligt sur på dom i vårt lag som inte spelar enkelt i enkla situationer gör precis motsatsen själv och tar på mig det målet till 100%
I början av andra tyckte jag nog ändå att det fanns tendenser till en kvittering, vi försökte flytta upp spelet och fick ett litet tryck mot deras mål under en tio-minutersperiod men sen var det inte mer. Efter 20-25 minuter i andra så tog jag mitt bästa beslut på hela matchen och bad Per om att få bli utbytt. Dock hjälpte inte det heller,utan Trekanten gjorde 2-0 ganska omgående efter en tilltrasslad situation i vårt straffområde sär Trekanten till slut får in bollen.
Efter det så lyckas vi faktiskt reducera genom Valle som snyggt nickar in 2-1 men sedan var det stopp.
Sammanfattningsvis: Trekanten var dåliga, vi var usla. Om man ska ge någon beröm i JIF så är det nog Hampe som kämpar hårt matchen igenom. Jag var odiskutabelt sämst på plan igen.
Nu gäller det att ta nya tag, Timmernabben borta nästa fredag blir ingen lätt uppgift men vi har varit oerhört mycket bättre på bortaplan i år än vad vi har varit hemma så jag tror på oda möjligheter att vinna den matchen. Vi får också tillbaka Johannes, Axel och förhoppningsvis även Pettan till den matchen.

EIS slog LBK i kommunderbyt. Synd som fan. Jag hoppades väldigt mycket på Lindås men Emmaboda ser starka ut i år och kommer nog ligga i toppen av fyran även när säsongen är slut.

Nu ska jag till Johansfors marknad några timmar och kolla läget.

I kväll blir det grillfest hos Pettan, ska bli väldigt trevligt tycker jag. Misstänker att man i morgon kommer vara ganska trött.

Nästa vecka är sista veckan jag går kvar på dagtid, seda börjar två-skiftet igen...så där kul med skift nu när det börjar dra sig mot sommar...

/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0