Storförlust

Megatorsk mot hemma mot Ottawa med hela 7-2. Finns inte mycket positivt att säga om det. Nu är Lightning i allra högsta grad indragna i streckstriden på allvar. Helt onödigt enligt mig, det har funnits mängder av matcher denna säsong som har slarvats bort sista 10 och ett missat slutspel kan vara straffet för det. Det hjälpte föga att Vincent Lecavalier assisterade till Bägge Dan Boyles mål och därmed nådde 100 poäng. En fanstastisk bedrift av honom men det kommer liksom lite i skymundan. Efter säsongen kommer jag också vara väldigt stolt över den noteringen. Men inte just nu, jag tycker som sagt inte man kan se något positivt i en solklar 7-2 förlust.
Nu är det derby på tisdag natt mot ärkerivalen Florida Panthers på hemmaplan.Jag har sagt det förr, jag säger det igen: Det är bara vinst som gäller. Florida är inte riktigt avsågade så dom kommer alla gånger att vilja bjuda storebror på match ( jag anser att vi är storebror i Florida State efter som vi har vunnit Stanley Cup). Jag vill se Marc Denis mellan stolparna. Han har trots allt varit ganska bra i dom senaste matcherna trots att han släppt in mängder av mål.
Tortorella visar att han är redo att vaska om i linorna och skickade ner nyligen införskaffatde Kyle Wanwig till farmarlaget Springfield Falcons och plockade upp talangen Matt Smaby. Jag hoppas det ger resultat för jag vet i fan om jag hade gjort så i detta prekära läge som klubben är i nu.

Jag kan inte fatta meningen med att vrida klockan fram och tillbaka. Det bästa hade väl varit om det hade varit sommartid hela tiden? Det var länge sedan jag var så trött som jag var idag på morgonen. Kan ju också bero på att jag var på 30-års fest i lördags. Hur trevligt som helst. En riktigt höjdare med god mat och dryck och till och med karaoke.Man mådde dock som man förtjänade igår. Jag hade ont i håret kan man säga...Och tanken på en kall Carlsberg tedde sig inte lika lockande som kvällen innan.

Har fortfarande ont i hela kroppen efter marchenmot St Sigfrid i lördags som viu dessvärre förlorade. har ont i allt som sitter i benen. Vet i fan hur det gick till men jag förtjänar det säkert.

LHC krossade Färjestad igår och mitt tips om att FBK kommer vinna SM ser lite dunkelt ut men jag står ändå fast vid det. Färjestadmot MoDo i final.

Träning på konstgräset ikväll igen. Ska bli skoj, om jag överhuvudtaget kan genomföra en träning med mina ben men jag gör ett försök. Snart bär det dessutom av på träningsläger till Hanöhus. Det ska bli trevligt tycker jag. Söndagsträningen när man är på träningsläger brukar nästan alltid vara en ren skräckupplevelse. Inte för att den är hårdare än någon annan, nä av helt andra orsaker.

Satt i en timme på balkongen i t-shirt när jag kom hem från jobbet idag, det var fantastiskt skönt. Hoppas det håller i sig ett tag till. Är inte så sugen på mer snö och kyla nu.

Ser fram emot att få se Nordirland-Sverige på onsdag. Jag tror inte att Nordirland blir något större problem för svenskarna. Jag tror också att Zlatan gör succe igen.

Skoj att LBK slog Påryd i helgen.

Mindre skoj att Emmabodas damer förlorade igen, men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare.

Någon idiot har snott min flickväns cykel, med lås och hela skiten. ge fan i våra grejer!

/~~/

Kommentarer
Postat av: AK

A) Vad jag förstod var du inte tröttast i din bostad i morse
b) tror JIF har bra mkt lättare att komma igen till nästa match än EIS damer
c) Du missade väl inte att Tigrarna vann ikväll.
d)träningsläger på Hanöhus? Det hade både Peter Antoine o Frank Worthington o båda var nöjda...

2007-03-26 @ 23:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0