Crosby först till 100

Måndag idag och det mesta känns segt tycker jag. Efter en mycket trevlig och hård helg så konstaterar jag att måndagar i allmänhet inte är något roligt.

Nu till lite NHL: Crosby var först till 100, ganska väntat även om dom sista tre fyra poängen tog tid för honom att producera. Mina hjältar Lecavalier och St. Louis skuggar bakom honom i poängligan på 93 resp 92 poäng.
Kikade lite på Rangers tidiga match i går kväll mot Carolina. Tyckte att Henrik Lundqvist var fantastisk. En annan som gjorde intryck på mig var Sean Avery som nästan alltid förknippas med bråk, gnäll och filmningar. Vad inte så många vet är att när han är i form så är han en tillgång i vilket lag som helst. Han var riktigt bra i går och spelade över 20 minuter att jämföra med Nylanders dryga 17. 

The Ark vann melodifestivalen föga överraskande. Jag hoppades på Marie men hon räckte inte ända fram. Hon var fakstiskt aldrig nära. Tror nog att det kan gå bra för Rottne-grabbarna i Helsingfors.

Såg att Chris Simon blir avstängd resten av säsongen inklusive slutspelet för sin baseboll-swing på Ryan Hollwegs huvud häromdagen. Jag har faktiskt lyckats med att missa tv-bilderna på denna sekvens så jag kan därför inte uttala mig om det. 
 
Den gamle finnen Selänne satte två nya mål inatt när Anaheim slog Canucks i en stökig tillställning där Vancouvers Kevin Bieksa ensam fick 29 utvisningsminuter ( Två 10 minuters för misconduct en femma för fight och två tvåor). Annars hände inte så mycket...
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0