Sverigehäftet

Jag har börjat fundera på en sak.
Om man ligger i ett badkar med 4-gradigt vatten i en timme för att sedan direkt efter den timmen hoppa i ett badkar med 8-gradigt vatten. Uppfattar man det 8-gradiga vattnet då som väldigt varmt? Eftersom jag inte äger något badkar kan jag inte testa själv. Och efter som mina reserver av underhudsfett är begränsade så tror jag inte att jag hade överlevt så pass länge så jag hade fått svar på frågan.Men det hade varit intressant att veta.

Fick bekräftat av PaKke att det blir bowling med laget på fredag kväll. Alltid trevligt med lite festligheter. Många frågor dyker dock genast upp i huvudet:
-Blir det något efteråt?
-Har vi bokat hela hallen?
-Har Pettan och Lillen överlevt deras personliga träningsläger?
-Kommer Nordan?
-Kommer Nordan ensam?
-Kommer Nordan att bära sin klassiska tröja med mängder av illustrationer av bröst i alla dess former?
Och den kanske viktigaste frågan av alla; Vem blir tvåa?
image15
Vem blir tvåa?

Sitter just nu som vanligt och inväntar att mitt skift ska börja. 13.24 är det dags. Vilken jävla korkad tid egentligen. Halv två hade väl varit mer logiskt? ska snart dra i gång med middagsbestyret och i dag kommer menyn se ut som följer: Pulvermos med korv och lite sallad. Givetvis serverad enligt tallriksmodellen. Som måltidsdryck blir det nog ett glas kranvatten då bubbelvattnet sparas till festligare tillfällen.

Hade tänkt ge mig ut på en liten löparrunda i dag men tiden blir knapp så därför får det bli en sväng i morgon förmiddag i stället. Har inte tränat fotboll på snart två veckor och så länge vet jag inte om jag har varit borta någon gång sen jag kom till JIF.Jag gillar inte att jobba skift.

I går tog ett av mina stora favoritlag en viktigt poäng. VGIF dam med min ärade arbetskamrat Lasse vid rodret.
Vissefjärda lyckades knipa en pinne i kommunderbyt mot tuffa Bodabruk B och har nu precis som vi i JIF 4 poäng.

Emmabodas B-damer stog nog ändå för måndagskvällens största skräll när man såg till Karlskrona FF tappade poäng förförsta gången någonsin i seriesammanhang. 2-2. Bra gjort!

Nu kom posten! Woohoo!
Det var kanske inte så mycket att hurra för ser jag. Ett styck Sverigehäfte...

/~~/

* Bilden är tagen från http://wallpapers.dpics.org/54__Bowling,_Ball_Strike,_PBA.htm

Kommentarer
Postat av: AK

Med tanke på den inledande funderingen i bloggen är jag nu helt övertygad om att vissa har alldeles för mycket fritid...:-)

2007-06-12 @ 14:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0