Allt gick snett.

I går kväll var det någon form av aktivitet på IP i Johansfors. Huruvida det var fotboll det handlade om kan jag inte svara på. Vad jag vet är att det var elva rödklädda grabbar på ena sidan av planen som nog ändå spelade fotboll och elva vita på den andra sidan som verkligen inte gjorde det. I alla fall inte i fall inte i första halvlek.
Uppvärmningen kändes bättre än på länge och trots det prekära läget med sex nyckelspelare indisponibla så kändes det bra och inspirerande innan matchen. Benen kändes lättare än på länge.
Sedan gick allt snett. Alstermo gjorde mål redan efter några minuter och sedan rullade det på. 6-0 i halvtid. Alstermo satte allt och då menar jag verkligen allt. Vi släppte enkla returer och låg inte i närheten av våra markeringar någon gång under halvleken och vi gnällde på varandra om saker vi vanlitgvis inte gnäller på.
I andra halvlek tog vi oss dock i kragen och vann faktistkt den med ett noll efter att Hampe fått utdelning på sitt slit och snyggt yttersidat in 1-6 i målvaktens bortre kryss. Inför andra halvlek hade vi också bytt målvakt efter att Patrik fått en smäll mot huvudet och inte kunde fullfölja. In kom i stället Valter och dominerade fullständigt och bjöd på fler TV-räddningar än vad Bosnien/Herzegovina brukar göra under en hel inomhusturnering i Emmaboda Sporthall.
Jag måste erkänna att jag skämdes över vårt uppträdande i första halvlek men det kändes ändå lite bättre efter andra även om jag aldrig någonsin kommer kunna vara nöjd efter en förlust. I synnerhet inte en med siffrorna 1-6.
Jag själv fick spela på högerkanten hela matchen och det kändes bra. Förmodligen min bästa match i år men som sagt är det lite skit samma efter att ha förlorad med 6-1.
JIFs bäste var Valter Johansson och så tycker jag att Magnus Gustafsson gjorde en fullt godkänd säsongsdebut i A-laget.
image12
Valter Johansson visade prov på oanade målvaktstalanger och Hampus Eriksson blev målskytt

Sitter och lyssnar på Aerosmiths Permanent Vacation. Kan mycket väl vara en av tidernas bästa rockplattor.

I kväll hade jag tänkt att ha en liten grillfest på 49an. Det sket sig lite grann kan man säga. Peter o Karro och Johannes o Linda skulle komma hit och grilla. Då slog det mig att vi inte har någon funktionell grill. Både Peter och Johannes erbjöd sig snabbt att fixa grillar så det löste sig ändå.
Då kom nästa bakslag. Matchen mellan Danmark och Sverige som vi hade tänkt att se går på 9:an. Har jag den kanalen? Nej.
Så då tog vi ett snabbt beslut att flytta tillställningen till Peter och Karro som kan tillhandahålla både rätt kanal och grill. Så kan det gå när man inte tänker till.

På torsdag bär det av till Tyskland på ett så kallat uppsamlingsheat. Det gäller med andra ord att samla på sig så mycket alkohol som möjligt på relativt kort tid. Det gillar jag.

I morgon fyller min bror år  så då skulle det visst bli kalas. Inte hemma hos honom dock utan hemma hos mamma o pappa. Bortskämd är nog ordet jag söker i detta fallet...

Om drygt två månade är det dags att sluta snusa. Jag tror att det kommer gå bra. Har skurit ner ordentligt den sista tiden och det funkar. Men steget är långt från att skära ner till helt lägga av. Men det handlar bara om vilja och envishet. Så jag vet att jag kommer fixa det.

Igår fyllde min kompis Linda 25 år så vi var där en stund efter matchen och drack lite av Johannes finwhisky.
Nästa helg blir det 25års kalas på Öland. Kommer att bli vansinnigt trevlig. Det är jag helt säker på!

Nu ska jag cykla ner och handla grillskivor och potatissallad.

/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0