Köbildning

Efter 48 veckors slit så är den då äntligen här! Semestern. Helt fantastiskt skönt.
Var på Casablanca i torsdags för att som vanligt fira in semestern. Vad man dock aldrig lär sig är att man blir lika bakfull varje gång man har varit där och så var förstås fallet även i fredags.
Tanken var väl att som vanligt vara redo iklädd den härligt blå flygtkostymen vid klockan 0600 men så blev aldrig fallet. Jag stämplade inte in förrän klockan 0755 och det var nog tur det. Hade en lätt huvudvärk som inte var villig att ge med sig förrän långt in på eftermiddagen.
Casablanca var väldigt trevligt. Jag spenderade den mesta tiden med att prata med två utomordentligt trevliga kanadensare som var på genomresa. Det är märkligt hur bra man anser  att sina engelskakunskaper är efter ett tiotal öl. Man kan varenda ord i hela den engelska vokabulären. Man tycker det då ialla fall. Är ganska övertygad om att mina vänner från Toronto inte är av exakt samma uppfattning. Skoj var det. Och vi var rörande överens om att Vincent Lecavalier inte bara är en hockeyspelare utan i stor utsträckning även Gud.

Dagen efter på jobbet var som sagt jävligt seg och man gick mest och väntade på att få slå in den magiska semester-koden i stämpelklockan och sen gå hem. När det var ungefär en kvart kvar av dagen händer det som inte bara kan hända. På den absolut sista maskinen vi byggde så blev det överslag i motorn. Den bara vägrade fungera. Det har aldrig hänt mig innan på det sortimentet men just det jävla maskinen skulle förstås strula. Ett snabbt krismöte senare så stod det klart att antingen skulle jag riva maskinen ( vi pratar alltså om maskiner som väger i runda slängar 800 kg) eller skulle jag svina och lämna över det till den enda ordinarie som är kvar nästa vecka. Eftersom 99 av 100 vid det tillfället hade valt att lämna skiten och gå hem tänkte jag givetvis amma sak. Men tyvärr så är jag utrustat med något som kallas samvete och jag stannade och rev maskinen så mycket jag kunde.

Om typ en halvtimme så ska vi ge oss av till Öland för en tält-weekend med Peter och Karro. Dom har redan åkt och Peter ringde nyss och talade om att det var köbildning vid Karlsrorondellen precis som vanligt på Victoriadagen.

Nu ska jag packa det sista!
/~~/

Kommentarer
Postat av: Anso

Nä hä du Andreas, det här håller inte längre, det är dax för lite uppdatering här nu... :-)

2007-07-18 @ 01:20:01
Postat av: AK

Anso har helt rätt...:-)

2007-07-18 @ 11:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0