Päronhalvor

Årets näst sista kväll är här och med tanke på vädret utanför skulle man mycket väl ha kunna misstänkt att man nyss gått på semester. Regn, rusk och varken varmt eller kallt.
De senaste dagarna har gått i lättjans tecken där TV-soffan varit det centrala och ett gäng fotbolls/hockeymatcher avnjutits.

Visste innerst inne att West Ham skulle slå United i går men lik förbannat sätter jag mina stålar på de röda. Jojje, som får anses som den mer intelligenta av oss två, snappade blixtsnabbt upp mina West Ham-funderingar och satte en ansenlig summa på London-gänget som givetvis vann matchen till nyförlovade( Grattis Marcus o Annso) Tallens stora förtjusning!

Idag har Johannes och jag skött inhandlingen av föda inför den stundande nyårsskivan som vi ska ha inne hos min shoppingpartner. En djävulsk lista hade vi fått med oss och efter att ha avverkat Emmaboda citys två supermalls på ungefär två timmars handling så kände vi tillfredställelse och en total övertygelse över att vi fått med allt på listan. Så var givetvis inte fallet. Vi hade glömt päronhalvorna. Dom var slut på ICA minns jag men där slutar ledtrådarna till varför vi kunde glömma något så vitalt. Linda beslutade sig att ta saken i egna händer och finkammade COOP efter den inlagda delikatessen men även hon gick bet. Päronhalvorna är slut i hela jävla Emmaboda och nu förefaller inte längre morfars beteende konstigt när han under vårt ny-traditionella julklappsspel högg en burk med just inlagda päronhalvor tidigt under spelet och fick behälla denna guldklimp vars värde numera måste ha mångdubblats i Emmaboda.Morfar har alltid varit klok...

I morgon är det som vi nog alla kommer att inse för eller senare nyårsafton med allt det innebär. Vår final på året ser ut på följande vis.
Deltagare: Johannes o Linda, Peter o Karro och jag o Johanna.
Vi hade ett förmöte härom dagen då det togs följande beslut innan David Strand ringde och förstörde som vanligt.
Inhandling av matvaror sköts av grabbarna. Peter fick senare frisedel från detta då han åtog sig att fixa raketer så då fixade som ni tidigare läste, jag och Johannes inhandlingen.
Vi samlas i morgon för gemensamt intag av alkohol ( Karro kör så hon dricker inte i morgon...eller den närmsta tiden heller...) för att sedan gå på matlagningen där damerna sägs ska stå för grovgörat medan vi andra sysselsätter oss med andra aktiviteter som ännu ej är officiella.
Efter detta blir det min favoritsysselsättning: Äta
Menyn ser ut så här
Förrätt: Toast Skagen
Huvudrätt: Oxfilé med potatisgratäng och tillbehör.
Efterrätt: Toscapäron med vaniljglass. Om päronhalvor hittas vil säga... 
Sedan kommer festen att fortlöpa i ett behagligt tempo i goda vänners lag!

I går kväll blev det kortspel på 49:an där Crille Lundin,Johannes,Linda,Jojje och jag deltog. Jag spelade för ovanlighetens skull riktigt uselt och vann inte ett enda spel. Crille, som är rookie i detta sammanhanget, visade prov på utmärkt känsla och spelade hem det mesta.
Jag hoppas på nya kortspel i morgon kväll!

Tampa spelade på TV i går och förlorade igen. Dom är så usla just nu att det skär i hjärtat när jag ser hur en del spelare verkar bära blixten på bröstet med total likgiltighet.
Slutspelsplatsen är en miljard mil iväg just nu och det är sorgligt med det manskapet man trots allt sitter inne med.

Tränade fotboll i går i Allsbo och såg tidigt att vi fått ett prima nyförvärv. Då jag inte vet om denna oerhörda övergång är klar ännu så nämner jag inga namn utan kan bara säga att målet om Superettan inom åtta år nu känns mycket mer rimligt.
Uttagning till Nybro Open var det också och jag fick vara med i år igen vilket jag uppskattar. Jag tror som vanligt att vi vinner hela turneringen och hoppas att vi nästa år får en plats i elitturneringen där vi hör hemma.
/~~/


Kommentarer
Postat av: HM

Nu har man tränat med alla storklubbar i kommunen. När dom så ska dra laget kommer det fram att man ej hinner blir spelklar. Min agent hade fått in ett fett anbud att ta ställning till. Men jag förstod idag varför du stannar 1 år till i JIF. Gott Nytt År på dig.

2007-12-30 @ 21:44:12
Postat av: AK

Su-su-superettann....?
Ser bara 3 möjliga alternativ då...

1) Ni har värvat Kaka.
2) Ni har värvat hem bröderna Elm.
3) Ni har värvat din granne Peter, och du har fått äran att fixa kontraktsskrivandet framåt småtimmarna på nyårsnatten i lagom glatt tillstånd.

Eller har du nåt fjärde ess i rockärmen??? :-)

2007-12-30 @ 21:50:43
Postat av: AK

HM: Va- behöver de en målvakt???

2007-12-30 @ 21:51:49
Postat av: Ante

HM: Ja, efter det oerhört lukrativa avtal som jag och ordförande Randewall kom överens om så blir jag JIF trogen.
Men du nämner att du tränat med storklubbar? När fan var du i JIF? Gott Nytt År!

2007-12-30 @ 21:53:16
URL: http://www.yzerman.blogg.se
Postat av: Ante

AK: Kaka har varit på tapeten men han gillade inte de långa resorna till bortamatcherna i Åseda och Nöbbele.
Bröderna Elm gjorde vi oss av med för att dom behövde stå på tillväxt ett par år i KFF och Peter Fagerström är på tok för bra för sexan så jag måste nog gå på det fjärde dolda alternativet...

2007-12-30 @ 21:57:48
URL: http://www.yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Pappa Kent?

2007-12-30 @ 23:16:00
Postat av: Ante

AK:Du närmar dig... fast farsan får vi nog aldrig se i JIF:s dress!
Gott Nytt År

2007-12-30 @ 23:32:18
URL: http://www.yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Närmar mig med Kent..,..?
Ja men Monica lär det väl inte vara så då återstår ju bara Martin, eller möjligen Jocke Berg? :-)

2007-12-31 @ 09:17:55
Postat av: Ante

AK: Jag skulle inte heller tro att morsan är aktuell. Och Martin är inte heller rätt man att föra oss upp i Superettan!

2007-12-31 @ 09:37:35
URL: http://www.yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Nåja...du såg väl hans grymma stolpskott i Allsbocupen...:-)

PS Hela j-vla ICA var ju dränkt i burkar med päronhalvor idag. Var det din beställning? :-)
Gott Nytt År!

2007-12-31 @ 16:04:36
Postat av: Ante

AK: Det var "Peaches" inte "Pears" som fanns på ICA. Jag har dubbelkollat! Men gamla hederliga Lindås Livs styrde upp situationen och räddade nyårsaftonen för oss!

2008-01-01 @ 11:59:50
URL: http://www.yzerman.blogg.se
Postat av: AK

Ja du verkade ju må bra inatt i a f, din gamla päronhalva där...:-)

2008-01-01 @ 19:22:52
Postat av: Ante

AK: Jo då, jag mådde alldeles utmärkt då!

2008-01-01 @ 21:42:08
URL: http://www.yzerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0