Oh Helga Natt

Då har vecka tre på sjukskrivningen dragit igång och jag inser med ens att detta orkar jag inte med så länge till. Jag hoppas på att få jobba i slutet av veckan.Ska höra vad mina väninnor säger uppe på läkarstationen i eftermiddag.
Jag är alltså rastlös nåt så in i helvete. Och med tanke på att det kommer att bli två veckors ledighet vid jul känns det som att man vill jobba lite innan så att dom veckorna blir något värda. Jag vet att det är ett lyxproblem men alla som har varit sjukskrivna vet hur jävla tråkigt allt blir efter ett tag.
I dag har jag t ex lyssnat på en uppsjö av versioner av  "Oh Helga Natt/ Oh Holy Night " på youtube och kommit fram till att Celine Dións version är bäst ( http://www.youtube.com/watch?v=7Jr-2eyRtV4 ) och att detta är en sång som många barn världen över gör smått fantastiska versioner av. Billy Gilman är en ( http://www.youtube.com/watch?v=7Jr-2eyRtV4 ), Aled Jones är en annan, killen sjunger duett med sig själv, bara en sådan sak. Fattar ni nu hur tråkigt jag har när man sitter och snöar in på en jullåt...

Helgen (jag vet knappt vad som är helg längre) har flutit på utan större bekymmer. Johannes och Linda var inne en stund i lördags kväll för lite kortspel och några öl. Som vanligt van jag och Linda fyrmannavisten i utklassningsstil och Jojje och Johannes skulle nog behöva träna lite...

Jag undrar vad vi ska hitta på på läkarstationen i eftermiddag...Luciakaffe kanske? Med tanke på att jag antagligen är deras bästa kund så borde man få ialla fall lite glögg när man dyker upp idag...

I gårkväll var vi så rastlösa att vi spelade Bingolotto... detta är allvarligt,jag vet. Men jag skyller på att jag hoppades få en skymt av vår stormålvakt Axel Karlsson som tillsammans Med Rebecka Herbertsson vann en resa till Lanzarote med Janne "Loffe" Carlsson och övrig bingolottocrew.
Vi vann however ingenting...
Nu förtiden köper man för övrigt bingolotterna i datorn och skriver ut dom hemma. Ganska smidigt faktiskt.

Hittade även bevis (på youtube förstås) på att Slovenien, precis som vi alla alltid har anat,har talanger inom det musikaliska långt utöver det vanliga... http://www.youtube.com/watch?v=M2-dc7pbz7E
Lite halvtaskig bildkvalitet men...Turbo Polka!

I går var det julgodisbakning som var aktiviteten. Jag fick ensamt ansvar över Rocky Road-godisarna eller Kuckelimuckblandningen som Jojje och även Karlsson- på- taket kallar det för.
Det går till på detta vis. Först smälter man choklad sedan häller man i vad man gillar i den smälta chokladen. Dock ska salta jordnötter vara en del av mixen för sältans skull. Utöver de obligatoriska nötterna innehåller mina Rocky Road även dumlekolor,marchmallows och vaniljfudge. Gott så in i helvete men man orkar bara en lite bit sedan är man proppmätt.

Nu ska jag hitta på något annat. Läsa lite kanske...
/~~/

Kommentarer
Postat av: N.M

Vid köp på nätet av bingolotto? Gynnar man fortfarande kubben i sitt hjärta? lr blir det att bingolotto själva bara tjänar mer?
Isf måste nät köpandet bojkottas...

2007-12-10 @ 15:17:12
Postat av: Ante

Vet ej faktiskt. Sjöndin köpte lotterna vilket förklarar att det inte var någon vinst på dom...

2007-12-10 @ 16:38:59
Postat av: AK

Jag säger bara Jussi Björling- the one and only. Det finns ingen annan version av O Helga Natt.
I alla fall inte på full volym klockan tolv natten till Julafton.
Missade du verkligen detta på den tiden du bodde ovanför...eller hann du fly redan innan jul?
Eller- du hörde väl aldrig nåt för man spelade ju alltid så tyst när jag tänker efter lite...:-)

2007-12-10 @ 20:43:21
Postat av: AK

Ähum...vad gjorde de egentligen med dig på Vårdcentralen så pekfingret på tangentbordet tystnade?

2007-12-12 @ 20:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0