Träningsvärk

Det börjar kännas att man kanske inte har var fullt så aktiv i sommar som man kanske borde ha varit. Träningsvärken är i det närmaste total efter gårdagens prövningar uppe på IP. Vi var gott om folk i går igen,21 tror jag, och det bådar ju gott.
Träningen inleddes med lite enklare teknikövningar för att sedan nå sin peak i ett så kallat division-spel. Det går ut på att man spelar antingen en mot en eller två mot två på ett visst antal småplaner som ligger precis kant i kant. Man spelar korta matcher, ivårt fall 90 sekunder, och efter matchen får vinnare flytta ett steg uppåt i hierakin och förloraren får följdaktligen flytta ner ett steg. Det går ut på att vara på den planen längst upp när turneringen är slut.
Vi spelade två mot två på fem planer och jag och Joelsson beslöt oss för att slå våra påsar ihop. Vi började på plan tre och tog en stabil seger direkt mot Nordan och Stefan. Uppflyttning således och där väntade Axel och Wellrup som var lika chanslösa som vi hade väntat oss. Uppflyttning igen och spel på den högsta nivån där Dala och Mange väntade. Även där visade vi vår klass och tog en ny stabil seger och i och med det så fick vi stanna kvar där och nya motståndare blev Pettan och Lillen, vi visade tidigt klassen med ett väggspel som inte var av denna värld( coachen tittade givetvis inte just då) för att sedan släppa in ett billigt mål i slutsekunderna(då tittade han däremot). Oavgjot resultat och "sax,sten och påse" även kallat kluns fick avgöra. Jag tog mitt ansvar i form av självutnämnd lagkapten och klunsade framgånsrikt hem segern. Nästa match på översta planen var åter igen mot Dala och Lundegårdh som hade kämpat sig tillbaka. Även här slutade det oavgjort. Det var då det hände. När Lundegårdh och jag skulle klunsa har den gode Magnus hittat på ett helt eget jävla tecken.Klon. Det fanns inget försvar mot klon uppenbarligen.Jag yrkade på omkluns och fick igenom min begäran ganska omgående trots idoga protester från våra motståndare men i omklunsen var jag alldeles för skärrad för att kunna koncentrera mig och förlusten var obönhörlig.Degraderingen följdes upp med en vinst och väl tillbaka på översta planen så meddelar tränaren att det var sista omgången.Vi var i final.Ett av mina finaste ögonblick i karriären var ett faktum. Finalen mot Pettan och Lillen skulle även den komma att avgöras på kluns som jag tyvärr förlorade,fortfarande svårt chockad av Lundegårdhs tidigare svek mot klunsning i största allmänhet.Lillen vann solklart och på ärligt vis och därför kom Joel och jag på en hedrande andra plats.

image26
Magnus "Klon" Lundegårdh

Näst sista dagen på semestern idag och ångesten är i det närmaste fullständig.

Kan inte bestämma mig om jag ska gå på Cassa ikväll. Jag får nog suga på den karamellen en stund till.
Det är ju trots allt kräftskiva på lördag som jag förmodligen kommer att deltaga på. Det är mycket kräftskivor nu.Jag som kanppt gillar kräftor.Tillbehören är dock till belåtelse

Köpte Aftonbladets bilaga om Premier League idag. Inte ett ord om Nottingham i hela tidningen.Antagligen för att dom inte spelar i just den divisionen men ändå. Något kunde väl ha stått.

Träningsvärken kommer inte bara från fotbollsträningen. Jag är tämligen säker på att bärandet av ett 90 ton tungt älgtorn spelar in också.

Nu får det vara bra för den här gången.
/~~/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0