Schack Matt

Jaha...då var man en betydande bit in i avslutningsveckan på semestern. Känns lite konstigt faktiskt. Att tid kan gå så fort när man egentligen inte gör något alls.
På måndag börjar allvaret igen och denna gången är det blodigare än någonsin innan. Jag ska sluta snusa på måndag och ser fram emot detta med skräckblandad förtjusning. Har dessutom hört talas om att det finns hur mycket som helst att göra nere på WWW så det är väl bara att ta tag i det.

Dagen i dag har i huvudsak spenderats på Vita Sand. Himla trevlig strand faktiskt. Ett svenskt premiärdopp blev det också. Temperaturen var väl inte riktigt densamma i Kalmarsund som i Egeiska havet men efter att ha legat i ett tag så var det faktiskt ganska behagligt. Jag antar att kroppen i en sådan köldchock tror att man håller på och dö och bestämmer sig för att ge en sista känsla av välbehag innan man kolar och därför tror jag att iskallt vatten efter en stund kan uppfattas som relativt skönt. Detta är på intet sätt en vetenskapligt bevisad teori utan något som jag helt enkelt har gissat mig till.
Farsan,Jojje,Peter och Martin var med på stranden. Farsan hade dessutom fått information via denna blogg om att jag hade spelat schack nyligen och var inte sen på att utmana mig. Fyra minuter senare hade vi rivit av tre partier där jag slutade tvåa i samtliga. Fascinerande spel det där.

I morgon ska jag tydligen bära älgtorn...Vet inte hur,varför,åt vem eller hur jag blev inblandad i detta äventyr men jag vet att Peter är med och det räcker för mig.

Träningen startade igår med en "mjukstart". Jag bara säga så här att jag är väldigt glad att vi inte började med ett hårdare pass.

Premier League börjar till helgen. Det känns tryggt på något vis. Även om jag inte har något favoritlag så högt upp i det engelska seriesystemet så är det ändå skönt att det drar igång igen. Och när PL drar igång är det bara två månader tills NHL startar. Det känns allt annat än tryggt men ändå vansinngt roligt.

DN-galan rullar i bakgrunden. Blanka Vlasic kan uppenbarligen hoppa högt. 207cm är imponerande...

Nu har jag inte mer att förtälja för tillfället
/~~/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0