Föräldrarkväll på dagis!

Då var snart den första arbetsveckan för säsongen avklarad. Har gått helt klart över förväntan och dessutom minst lika snabbt vilken semestervecka som helst.

I morgon är det finbesök på Flygt då någon jättehög chef från ITT antar jag, kommer till Lindås för att titta till fabriken. Det har städats och fixats. Det känns lite som när man gick på dagis och det anordnades en föräldrarkväll som innebar just det namnet säger,att föräldrarna fick komma och titta på vilket vackert och välstädat dagis vi hade. Föräldrarna fick se snickarverkstaden, målarrummet och dylikt för att senare tillsammans avnjuta en kopp fika i matsalen till fröknarnas prat om vilka fina barn vi var(just då gick det också alldeles utmärkt att ta två bullar för fröken kunde minsann avvara sin, det hände fan inte en vanlig tisdag det inte). Det enda som skiljer detta besöket är att barnen(blåbyxorna) inte får vara med och fika men rövslickeriet från chefer/dagisfröknar är exakt lika.Jag tror ta mej fan att jag ska gå fram och visa högdjuret en teckning.
Det värsta av allt är att besöket ska ske, precis som vanligt, på vår enda rast på hela jävla dagen. Hon (chefen alltså, erkänn att ni trodde det var en man...!) vill se verkligheten sades det. Verkligheten är den att vid klockan nio äter arbetarna frukost, men just den verkligheten ville hon inte se så istället för att hon själv sätter sig ner när hon anländer och dricker en kopp kaffe  så ändras rasten för 1000 blåbyxor så att HKH inte ska behöva vänta så länge... Det är vad jag kallar RÖVSLICKERI.

Tränade igår igen. Ännu en gång var vi över 20 man på träningen vilket omöjligt kan förvärra vår situation. I morgon mönstrar vi nästan starkast möjliga trupp sånär som på Axel som har åkt på semester.Skönt för honom men tråkigt för oss då han verkligen behövs i dessa dagar.

Skulle raka skallen i dag igen. Man vill ju vara representativ inför besöket imorgon. Det sorgliga är att batteriet tog slut när jag hade skalat av halva huvudet så i skrivande stund så har jag halva skallen kvar att raka. Funderar helt allvarligt på att gå till jobbet så här i morgon.





  
AVVÄNJNINGEN DAG 4
 I dag har det kännts ganska OK faktiskt. Jag börjar misstänka att nikotinplåstren är starkare än vad snuset självt var. Skit samma det är inte snus i alla fall. Ett plåster på morgonen och sedan några tabletter under dagen så går det bra tills att man börja fumla i vänsterfickan efter den gröna Kronandosan som dessbättre fortfarande lyser med sin frånvaro. Jag fick lukta på lite snus i går på träningen. Inom mig grät jag men utåt så spelade jag kall.
Har lagt märke till ett märkligt mysterium. Jag har Elvis Presleys låt "Good luck charm" i iPoden som flitigt används på jobbet. Varje gång jag spelar den så försvinner snussuget direkt. Känns lite spooky tycker jag, speciellt med tanke på att det i dag är 30 år sedan han dog...Eller gjorde han det?
En bieffeket av hela den här sluta snusa-grejen är att jag mycket oväntat istället har utvecklat ett beroende av varma mackor. Jag har ätit hur många som helst sen i söndags. Djävulskt gott!

Saker jag har tänkt på idag:
*Varma mackor
*Generalsnus
*Kronan Snus
*Elvis
*Den stundande helgen
*Svalbard
*Klyftpotatis
*James Bond
*Jag tänkte faktiskt på stenar när cyklade hem.Vet ej varför.
*Vår frys. Den frostas av just nu.
*Trolltider, den gamla klassiska julkalendern dök upp någon gång i huvudet i samma veva som stenarna
*Johansforstipset, jag har nog inte ett enda rätt
*Kronan Snus igen
*Varför Henke Larsson åkte hem från Manchester U
* Vad den gamle uruguayanske superstjärnan Enzo Francescoli gör nu för tiden
 Mer är det fan inte...
image28
Enzo Francescoli


Snart fyra dagar avklarade. Det här kommer att gå vägen...Jag ber än en gång om ursäkt om jag uppträder tjurigt. Det beror helt enkelt på att jag är tjurig med jämna mellanrum just nu.


Nu ska jag gå och kolla till min frys

/~~/



Kommentarer
Postat av: jojjan

tror nog du tänker lite på mig ibland oxå... hoppas jag!

2007-08-16 @ 20:05:40
Postat av: AK

J: Ja annars vore det ju för j-vligt...när du t o m städat hemma ibland...:-)
Fast jag är ändå mer förvånad att inte ens Lecavallier finns i tankarna hos Yzerman...

2007-08-16 @ 21:08:47
Postat av: Ante

Jag glömde kanske att förtälla att tre saker alltid finns i mitt huvud
1.Tampa Bay Lightning
i allmänhet...
2....och Lecavalier i synnerhet
3.Jojje förstås!Jättefint städat för övrigt!
Om rangordningen är slumpad eller just i den ordningen låter jag vara osagt...

2007-08-17 @ 12:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0